Oddworld Inhabitants
    60
    -

8.6 8.5

Speltest av _Zero_

Inskickad av _Zero_ den 22/01 -06 16:17

Abe är en figur som hade ett jobb på en köttfabrik med sina kompisar men till sist blev Abe och hans kompisar slavar! De får slava natt o dag. En natt när Abe håller på att städa smyger han till ett möte som bossarna har och dom säger att dom har för lite kött kvar och behöver mera och då bestämer dom att dom ska göra kött av slavarna! Abe blir liv rädd och springer iväg, men en massa kameror ser han och det går larm. Först ska man bara fly från fabriken men när man väl har gjort det ramlar Abe ner från en klippa och dör. Då får man ett extra liv och då ska man göra några utmaningar och sen ska man tillbaks till fabriken. När man har kommit till bossen så har man vunnit. Man måste minst ha räddat 50 st kompisar, har man räddat mindre så klarar man inte spelet då får man börja om halvägs av spelet. Det finns 99 st kompisar totalt.

Jag tycker att spelet är väldigt roligt men lite svårt. Spelet är rätt gammalt jag fick spelet när jag var ungefär 7 år. Spelet kan kosta runt 100 kr bara eftersom det är gammalt men det är värt pengarna! Det som är svårt med spelet är att man dör väldigt lätt och att man inte kan spara där man är. Sparar man på ett viss ställe så får man börja på ett annat ställe när man laddar.

Grafiken är rätt okej men man ser inte rakt fram när man styr gubben man ser bilden från sidan och det är lite tråkigt. Spelkänslan är bra eftersom spelet är både kul och lite svårt. Ljudet är bra men lite dåligt ibland. Hållbarheten är bra spelet är väldigt långt så det tar ett tag innan man tröttnar på spelet.

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 8 Grafik: 8 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8