Black Box
    193
    -

8.5 8.4

Speltest av CoolHamp

Inskickad av CoolHamp den 12/01 -07 00:38

Det här är ett coolt bilspel i högklass. Spelet handlar egentligen om ta över kvarter och besegra alla street racing bossar. Det finns 4 stycken. När man har besegrat "bossen" i kvarteret så låser man upp ett nytt. Bossarna heter Kenji, Wolf, Angie och sista bossen Darius. Det finns fler "gäng" som har kvarter, alla gäng har ett logo. Ibland attackerar de dina egna kvarter då måsta man försvara dem annars tar dom över det. Det finns olika race också, Speedtrap, Sprint, Cicriut, Drift, Checkpoint och Canyon. Speed trap ska man komma så hög speed som möjligt där stjärnorna är. Det finns ungefär 4-8 stjärnor på ett speedtrap-race. Sprint är att försten till målet. Cicruit är 2 varv runt en bana. Drift ska man slira med bilen i olika banor utan att nudda väggen och helst ha en hög speed medans man driftar. Om man håller sig på ett speciellt spår då får man bonus. Man tävlar 4 stycken, så mycket poäng som möjligt vinner. Checkpoint ska man köra på tid till nästa checkpoint. Om tiden rinner ur losar man. Canyon ska man köra i bergen bakom en annan bil först, man ska försöka komma förbi den men det är väldigt svårt. Man ska komma upp i höga poäng. När man har kommit i mål ska man själv ligga först och bli jagad av den andra bilen. Poängen får inte rinna ur innan man är i mål. Väggarna är svaga i svängarna, så man måsta sakta ner. I varje race av alla sorter möter man fyra stycken. När man kör Bossrace är den du själv är ensam mot bossen i två delar, Cicruit och Canyon. Du har också ett Crew. Du får två stycken Crew medlemar per kvarter. Du kan max ha tre stycken i ditt crew, men du får typ sex tror jag. Dom är med och hjälper dej på racen. Vissa kan blockas, fixa upp din turbo och massa mer. Det finns otroligt snygga bilar i spelet, typ som Lamborghini Gallardo, Lamborghini Murcielago, Porsche Carrera GT, Dodge Viper, Ford GT, Mercedez-Benz SLR Mclaren och massa andra. Det drygaste i spelet enligt mig är poliserna. Ibland under ett race eller fri körning kan man få flera poliser efter sig. Det är en mätare typ som Busted och Escape. Om mätaren är mot busted måste du komma undan. Om du kommer till Escape då försköker poliserna leta efter dej, då måsta du hitta dom gömda ställerna. De är cirklar runt dom på kartan. Om du blir busted måste du betala pengar. Nu vet du lite iaf ;)

Det här spelet är mitt favvo nu men jag har klarat det. Det är för kort. Jag klarade spelet på ungefär 7 timmar typ. Det enda med spelet som är svårt är att drifta. Köp en bra bil och uppdatera drift bara, då går det lätt. Om du gillar hel galna bil spel ska du köpa Carbon. Carbon är mycket bättre än Most Wanted!

Grafiken tog jag en nia, det är inget dåligt med den egentligen, kanske lite dåligt när man ska starta ett race och dom där tjejerna som startar racet försvinner bort när man kör över dom XD. Jag tog en nia iaf ;)

Spelkänslan är bra, kanske lite mycket durr i handkontrollen fast jag gillar det ibland. Jag tog en nia.

Ljudet är super, inget fel med det, en klar tia.

Hållbareheten duger iaf, lite för kort =/, tog en sexa.