1997
    Vintergatan Film & TV AB
    13
    -

9 8.3

Inskickad av Fuska-nu den 09/10 -05 21:49

Du har ärvt en gård som heter öppanäng när du kommer dit så sär du att detta är en riktig ödegård! Alla hus är rangliga och det är fullt av fula växter.Du går runt på gården och upptäcker en liten tomte som heter yul som förklarar att slymmer har tagit över gården.
Han berättar också att gården har stått ensamm i 23 år. Och han har väntat på att nån ska komma och ta över gården och så får han dig vilket han inte blir nöjd med! Men han säjer att om du lyckas besegra slymmer få igång alla maskiner rusta upp gården och få den på fötter på tre år så ska du få behålla den. Om du klarar ödegården har du varit duktig enligt min mening de svåraste är nog kassaskåpet. Men ialla fall klarar du ödegården så kommer du till latbruket där du får va bonde bland annat får du: så sädesslag och vall, köpa kor och maskiner och bygga upp gården.
Året är i delat i de 4 årstiderna efetr varje år händer något speciellt och lite utmannade.Varje årstid tar 20 min i spelet och kom ihåg spara ditt spel då och då.

Det är nog det bästa äventyrs spelet jag har spelat jag började spela som åtta åring och nu är jag tolv och tycker fortfarande om det för mig tog det 2 år att klara ödegården men det var väldit kul jag föreslår inte att ni fuskar faktiskt för det förstör spel idèn.Jag rekommenderar detta spel starkt för dig som är mellan 7-13 år. Det går ju jättebra att spela om man är äldre också men man kanske inte finner det lika roande då.

Jag gav grafik en nia för det är väldigt häftigt gjort med alla verkliga bilder som är inklippta samtigt som det finns datorgjord också. Spelkännslan är mycket spännande när man klarar ett steg särskillt på ödegården på lantbruket kan man bli lite uttråkad därför gav jag spelkänsla en nia. Ljudet är bra och inget mer så därför fick den en sjua. Myulk är ett sånt därnt spel som man inte tröttnar på bara så när men folk som inte har tålamod och vill att allt ska gå på en gång kommer nog lämmna detta spel direkt.man måste ha tålamod och har man det så blir spelet väldigt roligt och man sitter fastkilistrad vid det.därför får hållbarhet en åtta.

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 7 Grafik: 9 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9