W!Games
    20
    -

9.1 8.2

Speltest av _Perfect_

Inskickad av _Perfect_ den 12/04 -08 08:17

My horse & me är spelet för dig som älskar hästar och som vill satsa och komma långt inom ridsporten! Först får du välja en ryttare som ska rida din häst genom tävlingarna. Till denne kan man välja kläder och karaktärer. Sedan finns det en mängd olika färger och liknande som du får bestämma att du häst ska ha. Du får även ge ryttaren och hästen ett namn. Du börjar spelet som en ganska oerfaren ryttare och för att komma igång med alla gångarter och med hoppningen så kan man ta sina första "ridlektioner" om hur du ska göra för att prestera allra bäst! När du känner att du fått kontroll på din häst så kan du gå in på tävlingsmenyn. Det finns 5 olika klasser som man kan tävla i: Nybörjare, amatör, halvproffs, proffs och elit. Du får först börja med att försöka klara av nybörjarbanorna. I detta spel har varje häst olika personligheter. Vissa hästar känns lättare att rida, och vissa vägrar mer än andra och så vidare... Ditt mål är att klara dig med din häst genom alla klasser och att slutligen klara dig upp till de bjudande Elitmästerskapen!

Jag älskar My horse & me! Det är det absolut bästa spelet jag haft hittills! det är jättesvårt och det tar ett tag att få in hopptekniken och att hästarna har olika personligheter är jättecoolt! (En häst som jag hade hatade höga hinder och stjärnbanorna. Då vek han öronen bakåt å vägrade jätteofta!) Spelet är jättebra gjort och jag har haft det snart i ett halvår och har aldrig tröttnat på det

Grafiken är jättebra! Spelkänslan är å topp och det känns som om man rider på riktigt! Första lektionerna när man var nybörjare var jätteläbbiga, för hästen rörde sig så verkligt och man kände liksom varje hov som sattes i backen! Ljudet är helt fantastiskt med domarrösten som presenterar mig och min häst vid varje tävling och ridlärarens röst som ger råd och tips när man är ute på gården och tränar. Hållbarheten är jättebra, men tar stort minne på datorn. (Min dator är rätt dålig så spelet slås av efter ett tag för att datorn blir så varm) Annars är spelet helt fantastiskt!