Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Might and Magic VII: For Blood and Honor

PC
Might and Magic VII: For Blood and Honor
  • Genre
    Rollspel
  • Releasedatum
    31 maj 1999
  • Utvecklare
    3DO
  • Antal ägare
    22
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
8.8 7.4

Fler fusk

Guide

Inskickat av Fuska-nu den 09/02 -10 18:02

Oändligt med artifacts.

Först måste man döda ett monster som har en chans att ge dig en artifact.
(tex en drake) Sedan när man ska ta upp liket så vet ni nog att ibland så får man pengar och en item utan att liket försvinner. Det är början av fusket. När det händer ska ni spara spelet och fortsätta så tills ni inte vill längre eller tycker att ni har tillräckligt med artifacts och relics.Detta kan ta ett  tag men är helt klart värt det.

:mycket exp
Det här fusket står på fler ställen men jag tycker att det borde vara med iallafall. När du dödat ett bra monster som tex en drake som ger mycket exp ska du använda paralyze på liket så kommer det att återuppstå men ha väldigt lite hp.

:Lättare att träffa på avstånd.
Detta är ganska simpelt men användbart i början av spelet.
Som ni vet rör sig de flesta monster i sicksack så att det är nästan omöjligt att träffa dem på avstånd. Då trycker ni bara på Enter. Då kommer ni in i ett turbaserat läge som låter er anfalla och röra er varannan gång. Då är det bara att skjuta ner dem med pilar.

:Oändligt med exp, guld och skillpoints.
Det är bara att gå till land of the giants till ett litet hus sär Lesiter the slayer bor. Han lär ut grandmaster armsmaster.Utanför hans hus finns en brunn där man måste använda protection from magic för att inte dö och den ger er en massa exp,skillpoints och guld. Jag vet att fler har skrivit detta, men jag tycker att det är viktigt att skriva att man måste ha grandmaster bodymagic för att använda det.

:De olika klasserna i spelet och mitt personliga betyg.

Knight:
Den brutala styrkan och mäktigaste krigaren i spelet.De slår hårt och ganska snabbt.Jag spelar aldrig utan dem.Kan lära sig de alla sorters rustningar och nästan alla vapen men kan aldrig lära sig magi rekommenderad ras goblin.
Mitt betyg: 5/5

Thief: Tjuvarna i spelet är snabba och relativt starka.Jag har dem nästan alltid.De kan lära sig grandmaster i kniv och läderrustning.Kan inte lära sig lika många sorters vapen som knights men kan lära sig de elementära magierna när de blir befordrade till spy eller asassin.
Rekommenderad ras: human.
Mitt betyg: 4/5

Cleric: De är spelets specialister på helande magi och kan få grandmaster i alla magier utom de elementära.Jag spelar aldrig uan dem.kan få grandmaster i spirit,body,mind,light och dark magic men kan inte lära sig vapen särskilt bra. Men de kan få master i mace och chain så de är bäst till dem.
Rekommenderad ras: dwarf.
Mitt betyg: 5/5

Sorcerer: Dessa är specialister på de elementära magierna earth, fire, air och water men är otroligt dåliga slagskämpar.Jag brukar ha med dem.
Kan knappt lära sig några vaper eller rustningar men jag brukar använda kniv och läder till dem.Kan få grandmaster i elemenmagierna.
Rekommenderad ras: elf
Mitt betyg: 4/5

Paladin: De är en blandning av knights och clerics men är inte lika bra på något av det som de specialicerade klasserna kan.Kan lära sig alla clericmagier men bara till masterrank. Jag vet inte hur det är med light och darkmagi Kan lära sig alla rustningar och vapen som knight men har specialicering i plate och mace och kan bara bli grandmasters i det.
Rekommenderad ras: alla utom elf
Mitt betyg: 3/5

Hunter: De jag gillar minst på spelet. Kan lära sig magi dåligt och bara yxa till grandmaster. Kan lära sig allt i rustningar utom plate.Kan lära sig alla sorcerermagier men inte på långa vägar lika bra.
Rekommenderad ras: goblin
Mitt betyg: 1/5

Monk: De är en blandning av knight och cleric och de näst bästa slagskämparna på spelet.Jag brukar inte ha dem så ofta.De kan lära sig alla clericmagier till master om de blir goda senare i spelet men om de blir onda får de bättre skills.(de enda som ändras beroende på vilken sida man väljer)De har inga vapen eller rustningar utan slåss utan.De kan lära sig att ha läder tillslut.
Rekommenderad ras: dwarf
Mitt betyg: 3/5

Druid: En blandning av cleric och sorcerer och de näst sämsta krigarna på spelet.Det ända de kan få grandmaster i är stav och alkemi.De kan alla magier på spelet men inte så bra.Kan aldrig lära sig dark och lightmagi.
jag har dem nästan aldrig.
Rekommenderad ras: elf
Mitt btyg: 2/5

Archer: En blandning av sorcerer och knight. Kan lära sig alla elementmagierna till master och light och darkmagierna till expert. Kan även lära sig bow och chain till grandmaster. Jag har dem istället för sorcerors ibland.
Rekommenderad ras: elf
Mitt betyg: 4/5

Raserna:

Human: Är inte särskilt bra på något. De är de mest balanserade på spelet.
Varje uppgraderingspoäng ger 1.

Dwarf: Deras huvudattribut är styrka för männen.De är inte så smarta och ganska långsamma vilket gör att de tar 2 uppgraderigspoäng i börjar.1 poäng i styrka och uthållihet ger 2

Goblin: De är starka och snabba men ganska korkade så det kostar 2 uppgraderingspoäng för att uppgradera personality och intelligence men bara 1 för 2 i strength och speed.

Elf: De är ganska smarta och träffsäkra men svaga så 1 poäng i accuracy och intellect ger 2 men man behöver 2 poäng för att uppgradera strength och endurance.

Om ni undrar vad jag menar med uppgraderingspoäng så menar jag de man har innan spelet börjar när man väljer class.

Ingen har betygsatt fusket ännu.

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.