Remedy Entertainment
    283
    -

8.8 8.5

Speltest av ROCKSTARTER

Inskickad av ROCKSTARTER den 29/12 -08 10:18

Två år efter det första spelet så jobbar Max Payne hos NYPD. En dag undersöker han några seriemord som några brottslingar utklädda till städare har gjort. Medans han gör detta så råkar han springa in i Mona Sax, en tjej som han trodde var död. När han återvänder till stationen så hör han hans assistent, Valerie Winterson, prata på telefonen om Mona. Helt plötsligt blir stationen attackerad av några mördare som letar efter Mona. Efter Max har dödat dem så börjar Mona och Max samarbeta för att hitta människorna som är ansvariga för attacken.

Deras jakt leder dem till en byggarbetsplats där Mona och Max måste skydda varandra mot samma mördare de träffat på innan. Efter dem är döda så kommer Winterson och siktar sin pistol mot Mona. Mona talar om för Max att hon är där för att döda Mona. Här ställs Max för ett val som blir fel vilket fall som helst. Mona tar upp sin pistol och Winterson är redo att skjuta men då så....

Även om jag har spelat detta spelet lite då och då innan så har jag aldrig tagit mig tid att sätta mig ner i lugn och ro och verkligen försöka klara spelet. Jag älskade verkligen förra spelet. Handlingen var fantastisk. Bland dem bästa jag någonsin sett i ett spel. Jag kan inte säga mer än att detta spelet var ännu bättre. De har uppgraderat mycket. Kanske att det var lite för svårt när man körde på lättaste svårighetsgraden men som tur var så hade man ju Quicksave så att man inte behövde köra om hela banan när man dog. Det kunde vara väldigt frustrerande eftersom vissa banor var väldigt långa.

Jag måste säga att efter jag klarat spelet så var jag helt knäckt eftersom en viss person dog. Men som överlevde om man körde på svåraste svårighetsgraden. Då börjar man undra om hon överlevde eller dog i det stora hela. Jag hoppas att Max Payne 3 kommer så snart som möjligt. Jag har ännu inte sett filmen. Men köp detta spelet för det är värt att spela. Kostar inte alls mycket och det har varit utsett till årets bästa spel. Köp spelet till PC för på de andra spelsystemen så har de tagit bort så mycket av känslan. Om ni köper detta spelet så tycker jag att ni ska köpa föregångaren också för då fattar ni mer av handlingen.

Grafiken får en 9:a. Spelet är från 2003 och har så bra grafik som det har. Jag beundrar de som fick till grafiken så här på den tiden.

Spelkänslan får en 8:a. Det är lite synd att man inte bara kan gå vanligt i spelet och lite andra saker. Men annars är det toppen.

Ljudet får en 10:a. Röstskådespeleriet är så perfekt och alla andra ljud också. Jag tycker att han som tog över rösten av Max Payne gör ett jättebra jobb.

Hållbarheten får en 10:a. Spelet är lagom långt och det finns olika svårighetsgrader och andra metoder vilket gör att man kan ha lika roligt varje gång man kör om spelet. Kanske kolla på dem ställen man inte gjorde förra gången.

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 10 Grafik: 9 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8