Wizet
    195
    -

8.4 8.3

Speltest av xarnaz

Inskickad av xarnaz den 23/04 -06 12:57

Så maplestory är ett kul online spel. Man måste tyvär ladda ner maplestory.Detta gå att göra på www.maplegloba.com.Maplestory går inte ut på något speciellt men är fortfarande kul. Jag tycker att maplestory är snyggt med den tecknade grafiken. I maplestory kan du ha ett ac (account)där man kan gör gubbar på olika världar som t.ex windia. Man kan ha max 3 "gubbar" per värld. Så du börjar på maple island. En ö där du lär dig spelets kontroller, samt lite grand om missions och hur man går upp i level. I maplestory kan man när man nåt vissa levlar göra en s.k. jobb advancment. När man gjort sin jobb adnacment börjar spelet på allvar. Då kan man använda s.k. "skills" som är attacker eller sånt som höjer återhämtning eller fösvar. Ja det var nog allt.

Jag tycker att spelet är underhållande och har glädje av det. Det är ett stort spel och det finns hur många rustningar,svärd och sånt som helst! Det som jag tycker skiljer (och som gör mycket bättre)maplestoy från t.ex. runescape och battleon är att man får styra attackerna själv, plus att det finns många attacker att välja melllan. Jag tycker att kommpis systemet fungerar riktigt bra. "Party" systemet är också en bra sak genom att man delar all exp och meso man får

Jag har get spelet höga betyg för att det förtjänar det. Grafiken ser underbar ut i mina ögon. Jag tror inte att det hade sett bättre ut med samma grafik som t.ex. runescape. Maplestory håller länge, jag och mina kompisar har hållit på ett tag och alla tycker fortfarande det är kul. Ljudet passar riktigt bra där det sitter men jag tycker att dom borde haft fler "soundtracks". Att man kan ha mer en en karaktär tycker jag är jätte bra,samt att det finns många världar att välja mellan.

Totalbetyg: 8 Ljud: 7 Grafik: 8 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 10