Illusion Softworks
    299
    -

8.8 9.1

Speltest av ThaPetter

Inskickad av ThaPetter den 23/02 -09 18:26

En helt vanlig kväll i staden Lost Heaven står Tommy Angelo, en helt vanlig man, och röker. Plötsligt hör man en smäll, och två män och hotar med pistol att Tommy måste köra. Det är nu du får börja spela, du ska fly ifrån en bil fylld med mafiosos som skjuter på dig och samtidigt se till att hålla dina passagerare vid liv.

När du har skakat av dig bilen ska du då köra dina passagerare vid namn Sam och Paulie till Salieris Bar. Dagen efter fortsätter Tommy med sitt taxi körande, du får köra runt människor och ta del av den fantastiska miljön. Efter en lång dag tar du en paus för att dricka kaffe, men mitt i din rast kommer två män och vandaliserar din bil och dig, du lyckas ta dig fri och springer. Som tur är, är du nära Salieris Bar, och du springer dit.

Efter detta blir du erbjuden att göra uppdrag för Salieri och bli en del i familjen. Många av uppdragen gör du med Sam och Paulie. Du blir en högt uppsatt medlem i familjen och kämpar ständigt mot den andra maffia familjen i stan: Morrelo.

Sen om du inte vill köra uppdrag kan du gå in på FreeRide och köra runt och tjäna pengar och skjuta gangsters. på PC kan du efter att du klarat spelet låsa upp freeride extreme, där du kan åka runt och göra uppdrag för att få super bilar.

Detta måste vara ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Allt du vill ha ut av ett spel finns här, det finns allt ifrån biljakter, inbrott och sabotage till bankrån, välplanerade mord och stora skottlossningar i museér. Handlingen måste ju vara en av de bästa. Du kommer bara längre och längre in och kan inte komma ut.

Sen en sak som är kul med spelet är att det är verkligt, man kan få böta av polisen för att köra för fort och köra mot rött, om du inte vill stanna och betala utan fortsätter köra så kommer så småningom polisen att vela arrestera dig. Om du går runt med ett vapen synligt kommer polisen direkt att vela arrestera dig. Om du sen skjuter ett skot, kommer de skjuta dig.

Grafiken är inte den bästa som finns, men på grund av allt annat i spelet så lyfts den upp. Det är mycket känsla i grafiken, personerna använder kroppsspråk för att uttrycka sig och fåglar flyger i luften.

Spelkänslan är grymt bra, speciellt när man kör bil. Det märks mycket hur de som utvecklat spelet har arbetat mycket med motoriken. De första bilarna gick inte i 200 kilometer i timmen utan de gick sakta och hade inte mycket hästkrafter så man fick kämpa sig upp för en del backar. Sen desto längre man kommer i tiden, desto mer utvecklas bilarna. Sen på FreeRide Extreme så finns det grymt snabba bilar. Sen är spelkänslan inte bara skön när du kör bil utan också när du springer och skjuter, man känner nästan hur vapnen vibrerar och när man rullar fram bakom ett hörn och pepprar ner en snut.

Ljudet är också mycket bra, kan bli lite rassligt ibland, men det beror nog på mina högtalare. Man bara njuter av ljudet från motorn på bilen när du accelererar eller när du verkligen försöker komma upp för den där backen. Man njuter av ljudet från Thompsonen när du pepprar för fullt, ljudet när du krossar en ruta i spårvagnen för att kunna skjuta dina efterföljare, ljudet när du kastar molotov på en bil som börjar brinna och tillslut sprängs, ljudet av bilen som går sönder när du träffar marken efter att ha kört ner för ett högt stup, ljudet av benen som knäcks i en mans rygg när du träffar honom med ett baseball trä, helt underbart, och musiken i introt med alla känslor, den hektiska musiken när du är jagad, den sköna jazz musiken som strömmar ur radion när du kör runt på Lost Heavens gator.

Detta är ett spel man kan spela hur länge som helst. Det finns många uppdrag och freeride och sen freerife extreme. Sen kan du köra om spelet igen och igen. Du tröttnar aldrig.

Så jag har bara en sak till att säga:
Köp detta spelet!