16 november 2004
    Valve Software
    653
    -

9.2 9.5

Inskickad av Fuska-nu den 27/01 -05 08:24

Half-life 2 är ett världkänt spel och när man spelar det så känns det som man är med. Grafiken är jättebra det ser ut som på riktigt, det kan nästan inte bli bättre grafik på något spel. Spelkänslan är helt underbar, ser man någon nära i ansiktet ser man att det ser exakt ut som på verkligt nästan. Nu blir man väldigt skrämd eftersom grafiken är så bra så man kan bli jätteskrämd ibland. Det är massor av nya monster och vapen och fiender och vänner. Alla vapen är jättecoola det är många som man känner igen från Half-life, men det är väldigt många som är nya. Ljudet skrämmer en också väldigt mycket, nu är det väldigt spännande musik så det känns som att det kan dyka upp monster när som hällst. Spelet är ganska svårt att klara ut, och det är mycket hinder ivägen för att komma till slutet. Och alla huvudkaraktärer, Gordon Freeman(han man spelar som) Alyx Vance(en ny tjej i Half-life 2) G-man(känner man igen, han som gjorde allt, han dör i Half-life 2 =D) Barney(ja en väldigt bra man på att skjuta, och han är från föösta spelet) Dog(Alyx har byggt Dog och han är jättestark och kan massor). Jag tycker Half-life 2 är det bästa spelet jag kört och jag har kört många spel. G-man dör i Half-life 2, det är Gordons chef men sdet var ändå han som gjort så alla monster har kommit. För er som redan har klarat det och ni tyckte det var kort eller så, tänk tillbaka på allt ni mins om spelet, då var det ganska långt. Det kommer altså komma Half-life 3 =D. Jag tycker VÄRKLIGEN att Half-life 2 är värt att köpa. Man kan också köra online på det. Och en sak till man måste ha en sak som heter steam för att kunna spela det, det får man på: www.steampowered.com . Jag tycker värkligen att ni som inte har Half-life 2 ska köpa det för det är jättebra spel. Det var väll allt då. Om ni vill fråga nått så kan ni bara skriva i min Gästbok eller skicka ett Mejl. Ha det bra.