Valve Software
    653
    -

9.2 9.5

Inskickad av Fuska-nu den 28/03 -06 20:27

Half-Life 2 handlar om Gordon Freeman som i början kommer i ett tåg till staden City 17. Där ser man på en stor monitor Dr. Wallace Breen som har tagit makten över folket.
Man träffar även CP (Civil Protection) som knuffar omkring, och slår en om man kommer för nära. Bland CP träffar man en gammal vän från Black Mesa. Nämnligen Barney. Senare träffar man även karaktärer som Dr.Kleiner, Alyx mm.. Det är en lång resa under spelet. massor av olika miljöer så som: Långa kuster, Gammla ruiner, Mörka grottor och ställen som tex Ravenholm som är en gammal stad där rymlingar från City 17 försökt ta sig... Dom kom dit men aldrig därifrån... Mycket spännande och läbbigt ställe under spelet. man får även träffa Dog som Alyx pappa Eli har skapad för att skydda henne. Där får man även det mycket omtalade vapnet Zero Point Field Manipulator (Gravity Gun) Mera får ni ta reda på själva :)

Jag tycker att detta spelet är helt grymt. Det bästa och absolut mest realistiska Fps spelet jag spelat. Miljöerna är mycket realistiska och Valves nya fysik motorn är otrolig. Grafiken är grym. nästan allt glänser mycket snyggt och alla karaktärer visar i sina ansiktsuttryck massor av känslor och det är mycket bra detaljerat. Med fin grafik på och inget lagg glömer man nästan av att man spelar.
Ljudet är mycket bra. man hör alla detaljer och dropships som susar förbi. Hållbarheten är också mycket bra. Jag har liksom haft spelet i nått år och igår när jag spelade hittade jag ett nytt ställe som jag aldrig hade sett förut. Spelet är inte specielt systemkrävande heller om man jämför med tex. DooM III. En solklar 10:a av mig

Om man diggar Fps spel är detta det solklara alternativet. Det är mycket roligt och väldigt detaljerat spel som jag lovar att alla gillar. Hela spelet är nästan som en film, mycket realistisk grafik och miljö. Ljudet är nästan oslagbart, spelkänslan är som sagt grymt bra. Man lever sig in i spelet och ibland glömer man av att man faktiskt sitter o spelar.
Hållbarheten är i världsklass. Kan sitta och köra om alla banor om och om igen för att se olika personers ansiktsuttryck eller bara stå vid kusten och putta ner Combine Soldiers från klippor :)