Pan vision
    217
    -

8.3 9.6

Speltest av Splintey13

Inskickad av Splintey13 den 09/03 -06 21:59

Spelet är en så kallad "MMORPG", som alltså är ett online spel. Det som är bra är att man inte behöver spela i månaden på spelet som man behöver på de flesta MMORPG. I början skapar du en karaktär och väljer hårfärg, hårstil, ansikte, längd osv. När du startar spelet så börjar du i en jättestor värld. Och man kan gå till olika personer för att få ett uppdrag man kan göra. Det finns massor av uppdrag per bana. Man kan spela spelet i massa olika vinklar (first person utan att man ser händerna, third person, fourth person osv). allting är mycket vackert gjort. Man kan också bjuda in personer till sin grupp, så man kan gå ut på uppdrag tillsammans och döda monster. Högsta leveln på spelet är 20 och det tar ett tag tills man kommer till level 20 fast man inte tror det. Men nu till handlingen. Spelet har en story och det handlar om att man lever i en stad och går ut på uppdrag. Sedan så kommer det monster som kallas Chars. Dom spränger staden med magi.

Jag tycker att spelet är jätteroligt och underhållande. Grafiken är underbar, omgivningen gubbarna och tetaljeran ser underbart vackra ut. Jag har spelat spelet i en vecka nu och jag kan bara inte sluta. Jag spelar som W/e (Warrior/Elementalist)
Det är kul att man kan vara med i en klan som kallas guild på spelet. Då får man en mantel med guildens märke på. Man kan också göra kommandon som tex om man skriver kommandot "/dance" så börjar man dansa eller om man skriver "/sit" så sitter han/hon, också finns massor av mer kommandon. Det bästa med spelet är att allt ser så vackert ut och att spelkänslan är underbar.

Grafik: 10 Spelet ser fantastiskt ut! omgivningarna är riktigt välgjorda och detaljerna också.
Spelkänsla: 10 Spelet känsla är också i världsklass. Man känner verkligen när man spelar att man är spelar som en krigare. Och det höjer betyget när man kan springa med sina kompisar också.
Ljud: 9 Guild Wars har också fantastiska ljud, men vissa kan vara lite svåra att komma ihåg.