DMA Design
    614
    -

8.1 8.1

Speltest av Transfer_Z

Inskickad av Transfer_Z den 29/12 -05 09:03

När startfilmen börjar så ser du hur en sportbil åker och glidstannar. Sen sparkas en dörr upp bakifrån av ett hus och ut springer din flickvän "Catalina" och du plus en annan till. Du är karaktären som har svart skinnjacka och gröna byxor. Efter kommer en som håller i en eller två väskor. Han tillhör Catalinas gäng "Colombian Cartel" han lyckas komma före dig och så hör du ett skott när du kommer fram så ser du hur medlemen i Colombian cartel är död och Catalina håller i två pistoler och säger att hon vil ha alla pengar för sig själv. Ni hade nämligen rånat en bank och så sköt hon dig. Och när du ligger ner så säger hon:"och du du är bara en smal tid" och så åker hon iväg med alla pengar. Senare så upptäcks du av en polisman och ska åka till fängelset. men plötsligt så stannar poliskonvojen av att en vit bil har stannat framför dom. Ut stiger två medlemmar av Colombian Cartel och frisläpper er. Det var på bron som detta händer. Ni dödar polisen och stannar. Plötsligt så sprängs bron av en bomb som dom hade kastat ut. Detta hade dom gjort för att poliserna inte skulle hitta dom. Men ni klarar er. Och när filmen har tagit slut så börjar ditt första uppdrag "Give me Liberty" Det var en annan brottsling också som var din Polare 8 Ball. Där finns eran flyktbil "Kuruma" När du har hjort tillräckligt med uppdrag så kan du åka till en annan ö. Det finns olika bilar som du kan stjäla och köra omkring med. Bli jagad av polisen. Det finns olika brickor för olika nivåer på polisen. har du en så åker polisen bort av sig själv om du tappat bort dom och polisen kör då väldigt sakta. På två polisnivåer så kör polisen lite fortare och kan ionte skakas av. Då kan du hämta en såkallad "bricka" någonstans i staden och så åker en bricka bort. Om du har tre Polisnivåer så börjar dom att köra väldigt snabbt och kan köra om dig. Då det bästa du kan göra är att åka till Pay' n Spray det är en ikon på mappen som är en sprayflaska. Poliser använder vanlig pistol. Det har hänt att en har Shotgun. När du kommer upp till polisnivåer 4 så kommer S.W.A.T fram i trucks och det är sex stycken i varje truck. Dom använder UZI. När du kommit till den andra ön så finns det nya bilar plus en ny nivå på polisen. Nivåer fem då kommer FBI efter dig och dom har en kolsvart Kuruma. Dom använder AK 47 så avvakta med dom. Sen den sista polisnivåerna sex men du måste ha kommit till den tredje ön. Det är armén, dom använder pansarvagnar men skjuter aldrig. Dom har M4 och dom ska du avvakta plus att dom kommer i stora trucks. Man gör sina uppdrag åt Gangsters och olika gäng. När du har klarat av hela spelet så har du alla gäng efter dig förutom två. Det är Yakuza och Hoods Rumpo.

Spelet är verkligen bra men jag avtog mig fort från det. Det fanns inte så mycket att göra på det förutom att döda gäng och sådant. Fast spelet gjorde en succe vid året 2003. Fast man kan inte åka Helikopter eller Motorcykel så var det roligt att köra en Dodo ett litet plan. Fast man kan inte ha den ovanför marken så länge. Dessa kan man finna vid Francis International Airport i tredje ön precis innan bron.

Grafik: 9
Jag gillar grafiken ljudet från bilarna är nog lite konstiga ibland men jag gav grafiken en nia.

Spelkänsla: 7