Sports Interactive
    65
    -

8.4 9.4

Speltest av lappe

Inskickad av lappe den 13/01 -07 14:24

Football Manager är ett spel där man ska agera manager för ett fotbollslag. Det finns självklart många ligor att välja mellan såsom Engelska Premier League till Sydafrika förstaliga. Du ska leda ditt lag till framgångar, och med bra reality-känsla. Man får ju också olika utmaningar vilket lag man spelar med. Med t.ex Chelsea ska man ju bara vinna Premier League men med Catania är det starkt om man håller sig kvar i första divisionen.

Jag blev väldigt imponerad när jag spelade spelet för första gången. Med många nya uppdateringar och med superbra kvalitet tar man sig igenom spelet med glädje och harmoni. Grafiken är värd en 10:a eftersom 2:D matcher inte kan bli bättre än vad tillverkarna har gjort dom till. Menyerna är sköna och bekvämliga med lite skillnad från förra årets spel.
Spelkänslan är underbar, man ryser när man bara tänker på spelet. På skolan kan man gå runt och dagdrömma när man tänker hur kul man ska ha det när man kommer hem och spelar spelet. Ljudet är väl godkänt men inte mer. Ljudet under matcherna har försämats oerhört mycket. Sämre reality-känsla, publiken hörs nästan mer när bortalaget gör mål än när hemmalaget gör mål. Men ett + är att man inte heller nu satt in störande bakgrundsmusik i menyerna.
Hållbarheten är mycket bra. Spelet kommer hålla lika länge, eller längre än förra årets upplaga av spelet, som jag har spelat ända tills årets upplaga kom!!

En 9:a i grafik för att den inte har förbättras eller försämrats sen förra årte men ändå är mycket bra.

En 10:a i spelkänsla för att det känns som att man verkligen är manager för ett riktigt lag.