Byron Preiss Multimedia
    27
    -

8.4 7.9

Speltest av ROCKSTARTER

Inskickad av ROCKSTARTER den 07/05 -08 23:05

Det börjar med att en man står och uträttar behov på toaletten i resturangen Doc's diner. När mannen står och tvättar händerna kommer en annan man fram vid namn Lucas Kane. Lucas hugger den andra mannen tre gånger och lyckas skära av alla tre ledningarna till hjärtat. men det lustiga var att Lucas hade hamnat i trans medans han mördat mannen. Det sista Lucas ser innan han blir vanlig igen är en liten tjej som sträcker ut handen och ber om hjälp.

När Lucas vaknar till så har han ingen aning om vad han har gjort. Lucas kommer snabbt på därefter att det sitter en polis utanför. Det gäller nu för dig att spela som Lucas och gömma undan så mycket bevis som möjligt. Du kan börja med att gömma liket. Sedan svabba undan blodpölen och sedan tvätta händerna m.m. Eller så kan du bara gå därifrån. När du går ut ur toaletten så har du väldigt många valmöjligheter. Du kan sätta dig och äta eller kanske bara springa därifrån och ta en taxi.

När Lucas försvunnit så hittar polisen liket och ringer två kollegor vid namn Carla och Tyler. Carla och Tyler dyker snart upp vid resturangen och ska börja leta efter bevis. Självklart får du spela som dem också. Här har du också massa valmöjligheter osv. Det enda Lucas vill nu är att ta reda på vad som egentligen hände med honom och det är ditt jobb att hjälpa honom.

Detta är ett av de få spelen som imponerar på mig nuförtiden. Även om grafiken inte är den bästa så har spelet allt annat. Det konstiga är att de enda knapparna man använder är piltangenterna och ändå så lyckas de göra ett sådant bra spel. Mycket på grund av storyn. Ett klart köp till alla som gillar action. En annan sak är också att hela spelet är uppbyggt som en film.

Det som också gör att detta spelet sticker ut från de andra är att man kan välja exakt vad man vill ta för beslut vid vissa punkter och det händer väldigt ofta. man kan vara en komplett idiot eller också vara så neutral som möjligt.

Grafiken får en sjua. Grafiken är bra gjord vad det gäller naskiten och själva människorna. Miljön är också väldigt bra gjord men det är ändå nåt som gör att det inte blir bra. Kan inte riktigt sätta fingret på det.

Spelkänslan får en nia. Lite overkligt ibland men det ger ändå ut en sån grym spänning och spelkänsla.

Ljudet får en tia. Musiken och röstskådespeleriet är perfekta. kan inte säga mer.

Hållbarhetn får också en tia. Eftersom att man kan välja mella så många olika vägar att gå genom spelet så kan man ju spela om det fast på ett annat sätt.