Byron Preiss Multimedia
    27
    -

8.4 7.9

Speltest av Ubergamer

Inskickad av Ubergamer den 11/04 -07 17:08

Spelet är väldigt roligt, lite knepigt och ett av de bästa jag spelat. I spelet är du en helt vanlig man, Lucas Khane, som i början av spelet i trans mördar en oskylldig man på herrtoaletten på en resturang. Han förstår inte hur det har hänt. För att göra saken svårare spelar man emelanåt två poliser, Carla och Tylor. När det går bra för dom i mordutredningen, går det dåligt för Lucas. Medans poliserna försöker hitta Lucas så försöker han hitta svaret till mordet. Sedan är spelet kul på grund av att man gör väldigt mycket själv. När man till exempel i en scen försöker att akta sig för en bil som försöker köra på en, så ska man följa kombinationer på sjärmen och dra musen i banor. Spelaren har ingen s.k hälsa/liv utan man går på den mentala situationen. Går det riktigt dåligt kan de lämna in sig till polisen eller till och med ta självmord.

Spelet är oerhört bra, det är gjort som en film så man får en strålande spelkänsla. Grafiken kunde varit bättre, men är inte dålig. Det är roligast första gången eftersom man inte vet vad som ska hända, däremot blir hållbarheten inte så bra eftersom att efter att spelet klarats ut är det tråkigare och tråkigare för varge gång. Musiken och ljudet är mycket bra.

Spelets grafik får en åtta för att det inte är den bästa, munrörelserna stämmer inte ibland, och ibland ser mäniskorna lite robbotaktiga ut. Spelkänsla får tio för när man väl gjort första scenen klar kan man nästan inte sluta spela fören man har klarat ut det. Ljud får ochså en tia för man kan verkligen bara vlunda och höra vad som händer. Hållbarhet får bara 4, den är DÅLIG, efter att man klarat spelet kan man köra en extra sak, skridskoåkning så blir man trött på spelet. Men jag ger en star rekomendation till alla, detta är et spännande, bra och anorlunda spel.

Totalbetyg: 8 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 4 Spelkänsla: 10