29 augusti 2008
    SCS Software
    19
    -

8.7 8.4

Inskickad av Fuska-nu den 20/05 -10 17:38

Spelet Euro Truck Simulator är ett väldigt kul spel! I spelet kör du med lastbil och hämtar och levererar varar till olika länder i Europa som t.ex. Frankrike, Schweiz, Österrike, Portugal, Tyskland och mycket mer länder. Spelet börjar med att du får välja landet du vill börja spelet i. Sedan får du välja vilken lastbil du vill köra med, (finns väldigt många lastbilar att välja mellan) sedan kan du börja köra. Du börjar med att åka till en "butik" där du får hämta din last som du ska köra. När du har kommit till butiken där du ska hämta din last måste du välja vad du vill ha för last och vart du vill köra lasten. När du valt det ska du koppla på kärran och sedan är det bara at åka ut på vägarna för att lämna din last.

På vägarna kan du träffa på bilar, stoppljus, motorstopp, trafikolyckor och andra lastbilar! Börjar diseln att ta slut får du köra in på en mack och tanka. Blir du trött under resan får du också köra in på en mack och sova. När du sovit eller tankat färdigt kan din resa med att lämna lasten börja igen. Efter att ha åkt till staden där du ska lämna lasten ska du lämna lasten. Vet du inte var du ska lämna den, kolla det på kartan. Lämna lasten, hämta en ny last och leverera den!

Jag tycker att spelet Euro Truck Simulator är ett fantastiskt roligt spel för att det känns så verkligt när man kör lastbilen. I uppförsbackar känns det att det är tungt och i nerförsbackar känner man att lasten trycker på. En sak som också är verklig är ju att man kan krocka och få böter om man t.ex. kör för snabbt. Spelet är ett av de roligaste spelen som finns för mig och jag rekommenderar att man ska köpa det!

Grafiken är 8 för att man har en väldigt bra koll på vad saker och ting föreställer, men ibland kan det vara lite svårt att se buskar, träd och såna saker, men annars är det bra!

Spelkänslan är 10 för att man lever sig verkligen in i spelet och man känner verkligen att man är chauffören som kör och som jag skrev, man känner när det går uppför och nerför!

Ljudet är 9 för att allt man hör förstår man vad det är för något men ibland hakar ljudet av motorn till lastbilen upp sig, vilket låter rätt obehagligt. Men i övrigt är ljudet bra!