Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Empire Earth: The Art of Conquest

PC
Empire Earth: The Art of Conquest
  • Genre
    Strategi
  • Releasedatum
    4 oktober 2002
  • Utvecklare
    Sierra Entertainment, Mad Doc Software
  • Antal ägare
    125
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
8.3 8

Fler fusk

Guide

Inskickat av Fuska-nu den 18/01 -10 21:28

Jag hade tänkt lära ut lite baskunskaper i vad man kan göra i Game Tools, Scenario Editor, Triggers, vilket inte är så lätt. Om ni aldrig har vart inne där eller alltid undrat vad det är för något så är det "effekter" man kan skapa själv i spelet, t.ex:

¤ Skapa en egen introduktion i början som det brukar vara på campaigns.
¤ Göra soldater och byggnader större och mindre.
¤ Skapa snö, regn och explosioner.

I Scenario Editor, Triggers. Hittar du följande:
Triggers / Conditions / Effects / Objects / Area.

Triggers = Den gör så att dina s.k. effekter ska funka.
Conditions = Ej baskunskap.
Effect = Det är här du väljer effekterna.
Object = Här du väljer ditt object (byggnaden eller soldater).
Area = Den valda platsen på kartan den visar en vit ruta.

Här kommer guiden:
1. För att skapa en egen introduktion till början av spelet:
Gå in på effects sedan gör en ny och du ser "Type of Effect" välj media, sedan Action: Send Dialogue. Där det står Message är där du skriver dina instruktioner. Nu är vi klara med effekten.

Nu gå till Triggers och gör en ny, då ser du att det står "always true" det är inte den du ska röra, den är den under. Tryck på listan och välj "send" Nu är vi klara med instruktionen! Starta spelet och pröva nu!

2. Göra soldaterna eller en byggnad större eller mindre:
Först välj en gubbe eller en byggnad och lägg ut den på kartan.
Sedan gå in på Object, gör en ny, och och sedan tryck på det du la ut på kartan.
Sedan gå in på Effects och gör en ny, leta upp Object Effect (Action) välj Unit Attribute och sedan finns en lista där du hittar ditt objekt. Välj den sen går du till Attribute och välj i listan Graphic Scale och sedan använd 200% så blir den 200% större. Sen går du till Triggers och igen under "always true" gå till listan och välj Unit Attribute (mitt object).

Ber om ursäkt om allt blev en enda stor röra för dig. För ytterligare effekter som kan vara riktigt kul, då får du skriva till mig så fixar vi det, jag kan skicka färdiga banor så du ser hur man gör.

Om du inte riktigt förstod instruktionerna eller om du är intresserad av att lära dig mer kan du skicka ett meddelande till mig.

Ingen har betygsatt fusket ännu.

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.