1998
    M. Welch
    183
    -

7.9 9

Inskickad av Fuska-nu den 08/01 -06 20:25

I Dx-Ball spelar man på jättemånga olika banor. Det finns ett tiotal olika utmaningar i spelet. På varje utmaningen finns det mer än 20 banor, i bland är det 25 banor i bland 100 det kan skilja sig rätt så rejält. Det finns många olika upplägg av banor men på varje bana finns det fyrkanter i flera olika färger. Dom kan vara röda, blåa, gröna etc. Vissa är gjorda av järn och det innebär att man måste träffa dom tre gånger för att dom ska försvinna. När man träffar fyrkanterna så att dom försvinner så får man poäng. Man träffar fyrkanterna genom att skjuta en kula med hjälp av en bräda som man kan röra över hela botten av banan. Vissa banor så är det fullt med järnfyrkanter och väldigt ont om vanliga och dom banorna kan ta lång tid om man inte får någon bra powerubs. I en bansort så kan man inte ens se fyrkanterna utan man skjuter i väg bollen som slumpvis träffar en/flera fyrakant/fyrkanter. Det är inte så jätteenkelt som det låter utan det finns även powerubs i spelet. Powerubs är fyrkanter i olika färger som faller ibland när du träffar vissa slumpartade fyrkanter. Sedan finns det många blandade sorter och fyrkanterna brukar ofta bilda en figur som tillexempel en robot. För att försvåra och förenkla spelet och för den delen göra det roligare finns det även så kallade powerubs som jag nämnde innan. Det finns en ram omkring bilden på powerubsen. Det finns tre färger omkring bilderna (ramar). Det finns blåa, röda och gråa powerubsar. Dom röda är jättedåliga att ta och den sämsta av dom röda är dödskallen och om man råkar ta den så förlorar man ett liv. Bland dom blåa sorterna är det bra att få tag på eldbollen för den exploderar och man träffar fler fyrkanter samtidigt. Det finns även en powerubs som gör så att bollen går jättesöligt och en som gör så att alla järnfyrkanter blir vanliga fyrkanter etc. Bland dom gråa finns det powerubs som gör så att din bräda blir större, mindre och en som gör så att du får fler bollar, men då går det dock lite snabbare. Bollarna blir alltså lite snabbare då. På varje utmaning finns det dessutom topplista där antingen du eller dina besökare/kompisar som toppar listerna , det är upp till dig…

Spelet är ett jättebra spel som man kan sitta och spela i evigheter. Det är ett enormt bra tidsfördriv som alla åldrar. Spelet är dessutom innehållsrikt och det finns många olika banor att spela på och att klara ut alla tar några veckor, tro mig. Det som är det roligaste med spelet är att få riktigt bra poäng och toppa listorna och se hur dina vänner förgäves försöker slå dina resultat.

*Grafik: Jo det finns inget att klaga på där inte. Vackra bakgrunder i spelet och det är vacker detaljerat, det lilla som går att detaljera i spelet.

*Spelkänsla: Jo den är underbar man kan sitta i timmar och spela.

*Ljud: Klockrena ljud när man träffar en fyrkant.