Gas Powered Games
    141
    -

8.6 8.3

Speltest av Ackinna

Inskickad av Ackinna den 27/08 -12 15:59

Din karaktär är farmare, din granne kommer skadad till din gård. Han har blivit mördad. Han vill att du tar dig in till Stonebridge och söker upp en person. Det blir din resa till att slå tillbaka på de onda varelserna som har gått till anfall. Du börjar din resa med en högaffel eller dylikt vapen och enklare mana-kraft, som eldklot och zap.

Spelet är roligt. Man kan sitta länge. Den spännande handlingen och den hyfsade bra grafiken gör att tiden flyger iväg när man spelar det. Spelet har sina höga nivåer, men sedan så är det vissa saker som är mindre bra och som drar ner betyget ganska mycket. Spelet är väl kanske inte min favorit, men det är bra och roligt spel att spela om man vill fördriva tiden eller har bara allmänt tråkigt. För det är ett bra spel! Värt att spela värt att köpa om man inte har det.

Grafik: Bra grafik och trovärdigt. För att vara ett sådant pass tidigt spel från 2000-talet så är det riktigt bra.

Spelkänslan: dras ner lite, hade kunnat gett en 7a men det finns några saker som drar ner på det. Jag önskar att det borde ha varit lite högre kontrollmöjligheter i spelet. Bland annat så teamet hänger med dåligt. Lite irriterande när de inte hänger med mer smidigare med min karaktär och dessutom är de inte speciellt intresserade och slåss för mig. Detta är trots att jag har fixat inställningarna på karaktärerna. Nej mne det drar ner mitt betyg något. Dessutom något som drar ner betyget ännu mer så att det bara blir en 6.a är det faktum med mana-krafterna. det finns inga bra tangenter för varje kraft, vilket gör att du kan bara ha två krafter framme i vapen menyn. Vilket gör om du sedan rätt som det är, vill ha en annan kraft, få måste du gå in på ryggsäcken och ändra om krafterna i listan. Vem vet, kanske det är jag som har gjort fel men, jag kommer illa fall inte på hur man ändrar detta. Sedan tycker jag det tar för lång tid mellan att mana-krafterna laddas om..

Ljud: Ljudet är bra, ibland blir jag lite frustrerad över man-krafts ljudet. det låter som en person som försöker ringa gång efter gång utan svar.

Hållbarhet: trots de brister som jag har skrivit upp så ligger spelet på en hög hållbarhet.

Totalbetyg: 7.5 Ljud: 7 Grafik: 8 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 6