Blizzard North
    993
    -

8.6 8.2

Speltest av Crazy_Head

Inskickad av Crazy_Head den 30/10 -05 16:52

I detta spel kan man göra ett account på antingen single-player eller på battle-net. På battle-net kan man köra med varandra och på samma världar men på singel-player kör man bara själv (På single-player är det segare att levla). När man gjort ett account så måste man göra en gubbe och då finns det fem olika sorter att välja på: Necromancer de kan summa olika monster så då ska man ta necromancer om man vill summa olika saker, Sorcerer har en specialitet på is, eld och några andra saker som man kan skjuta, Barbarian är typ en offensiv gubbe som bara slåss men kan några magier som summar typ en varg eller en orm, Amazon är de som skjuter pilar och kastar spjut för det mesta, Paladins är nog den mest offensiva sorten och har mindre liv än barbarian men slår hårdare. Det finns ett par acter man kan komma till genom att döda en viss boss innan den andra acten och bossarna blir bara svårare och svårare så jag rekommenderar att du samlar på dig ba saker och gör alla quests för man kan få bra saker av alla quests.

Spelet är häftigt och bra gjort. När jag spelar det så kan jag knappt dra mig ifrån det för att det är det roligaste spelet jag spelat. Det roliga med spelet är att jag gillar såna typer av spel att man ska göra gubbar och samla på sig bra saker och levla. Act ett rekommenderar jag för de som är mellan level 1-20 ungefär sen går du och dödar bossen så du kan komma till Act två där det är svårare quests och monster och boss. När du vill komma till Act tre måste du döda en till boss och jag tycker att du ska göra alla quests innan dess.

Grafik: den är väldigt bra och den är typ som Half-life och sånna andra spel.
Spelkänslan: det känns ungefär som förr i tiden fast bättre och det är vädigt skönt.
Ljud: ljudet är också bra för det är härlig musik och gubben säger visa saker när man kommer till visa ställen eller nya ställen.