14 februari 2003
    EA Pacific
    487
    -

8.8 9.1

Inskickad av Fuska-nu den 22/11 -04 10:43

Command and Counquer:Generals är det senaste spelet i den berömda C&C-serien. Handlingen är inte helt olik våran vardag: USA och dess allierade för ett krig mot ett globalt terroristnätverk. Personligen sett så var detta det första C&C spel jag någonsin spelat, och jag har inget negativt att säga om serien utifrån detta. Spelkänslan är hela tiden på topp och de tre svårighetsgraderna passar verkligen för alla.

Grafik är inte mitt systems starka sida (om mitt system nu har en stark sida) men ändå så ser effekterna helt fantastiska ut. Att de ser fantastiska ut är väl på bekostnad av verklighetskänslan, då vissa terroristfordon kan flyga upp i luften 4-5 meter utav vanliga gevärsskott, men det lägger till lite humor i spelet också.

Spelet har även andra aspekter som är ytterst underhållande, då bl.a. röstinspelningarna för terroristernas arbetare. Ljudet är bra, faktiskt lika bra som vilket annat multimiljondollarprojekt ute på marknaden idag. Men det ska det vara också, så högt är standarden satt. Musiken kan haka upp sig ibland och spelar inte nödvändigtvis hela tiden, men det är väldigt stämningsfull musik som passar ett sådant här krigsspel utmärkt.

Så, spelets lite mörkare sida: variation. Efter att ha spelat spelet i endast fem sex timmar så var det verkligen som om man kunde allt om allting i hela spelet. Det finns ett begränsat antal teknologier samt ett begränsat antal enheter som går att bygga och forska fram jämfört med andra nutida real time strategy spel. Men spelet kommer troligtvis trots detta hålla sig i flera år till som ett av mina favoritspel.

Åsikter? Maila mig på [email protected]

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 10 Grafik: 8 Hållbarhet: 6 Spelkänsla: 9