Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Command & Conquer 3: Tiberium Wars

PC
Command & Conquer 3: Tiberium Wars
  • Genre
    Strategi
  • Releasedatum
    30 mars 2007
  • Utvecklare
    EA LA
  • Antal ägare
    115
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
9.6 9.5

Speltest av CoolHamp

Inskickad av CoolHamp den 19/06 -07 23:23

Handling / story / vad man gör i spelet
Året är 2047 och jorden ligger numera uppdelad i tre olika så kallade ”zones”, baserade på hur stort Tiberiumhotet i området är. Ungefär 50% av jorden består nu av så kallade yellow-zones där större delen av jordens befolkning lever. Marken är torterad av alla krig som tidigare pågått och som fortfarande pågår. 20% av jordens yta är i princip fritt från Tiberium och där är det liktidigt mest civilicerat. Hela 30% av jorden är dock helt obebott och liknar mest en helt annan planet, härjad av ionstorms och stora gröna fält av Tiberium. Plötsligen bestämmer sig The Brotherhood Of NOD att slå till och det är i detta nu som det tredje Tiberiumkriget bryter ut, då du får ta kontroll som Commander.

I ett antal decennier har GDI (Global Defense Initiative) och The Brotherhood Of NOD, kämpat mot varandra gällande den ”nya” upptäckten Tiberium. Denna gröna kristall föll från kosmos in i denna planets atmosfär och ställde till ett helt helvete för de levande på jorden med dess muterande effekt. NOD tror dock att detta är en del av vad som är menat att hända mänskligheten och vill försöka bibehålla så mycket kristaller som möjligt, för att i hopp om att någon dag få bli välsignade med en mutering.

Vad jag tycker om spelet
Command & Conquer har alltid legat mig varmt om hjärtat och har alltid varit strategispelens strategispel, så när uppföljaren väl började närma sig var förväntningarna enormt höga. Command & Conquer har alltid haft ett actionbetonat strategiupplägg och alltid haft ett väldigt snabbt händelseförlopp. Detta kan göra den lite mer insatte strategispelaren en aningens chockerad då Command & Conquer 3 verkligen har ett raskt tempo.
Tempot har som sagt alltid funnits i alla andra Command & Conquer-spel och spelar för mig stor roll i spelandet då jag uppskattar när det går undan. Det ska helst vara sju saker samtidigt som skall göras så att varken hjärnan eller fingrarna hänger med. Det snabba Gameplayet ger en riktig kick då det väl börjar hända grejer i spelet, och tillsammans med de extremt grymma effekterna blir det ögongodis för hela slanten.

Något som spelet verkligen gör bra är grafiken, allt från de grymt snygga specialvapenavlossningarna till de skarpa texturerna är helt underbart gjort. Ett strategispel med mer krut på grafikpunkten går enligt mitt tycke inta att hitta. Allt är tipptopp det finns inget att klaga på, klipping existerar nästan inte ens i spelet, vilket verkligen förvånar mig. Något som verkligen fångade mina ögon var de plågsamt högklassiga effekterna på railgunnen och för att inte tala om allas favorit, ionkanon. Alla detaljer som finns i detta spel rent grafiskt sett gör det bara så perfekt och ger Command & Conquer –serien en tårdrypande bra uppföljare.

Betyg till spelet
Grafiken: Grafiken är grym, nya generationens strategi spel. Fullt utrustat, EA Games har verkligen uppgraderat detta spel till fullt. Snygga sprängningar m.m.

Ljudet: Ljudet är som vanligt, inga speciella ljud som jag har lagt märke till. Har inte märkt något fel.

Spelkänsla: Alla C&C spel har en otrolig spelkänsla. Dessutom är detta framtiden. Dom strategi spel som ska vara utspelade för länge sedan är långt ifrån detta.

Hållbarhet: Man kan tröttna fort på det spelet på Xbox 360, på PC tröttnar man nog inte lika fort. Den håller rätt så länge tycker jag. Det finns många banor att klara ut. Det kan vara svårt om man ger motståndarna mer handikapp :P

//CH, hoppas du får en uppfattning av spelet!

Totalbetyg: 9.5 Ljud: 10 Grafik: 10 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 9