28
    -

9.7 9.6

Speltest av Silver_

Inskickad av Silver_ den 04/07 -12 19:39

Codemasters bjuder på det helt otroliga spelet Colin McRae: Dirt som ger dig den ultimata rallyupplevelsen, väl gjort med fantastisk grafik!

När du startar det förmodligen bästa rallyspel som du någonsin spelat kommer du få en guidad "tur" i spelet vilket hjälper dig att komma igång med god marginal för att sedan kunna börja ditt stora äventyr mot rallykarriären. När du sedan ska börja det otroligt roliga "första-loppet" kommer du få en spännande och lärorik upplevelse i rallyvärden då du kommer att lära dig att köra mot den irriterande tickande klockan för att kunna få en bättre tid än dina sluga motståndare. När du är färdig med, i det här fallet, första-loppet så kommer du att belönas med välförtjänta pengar och poäng som kan låsa upp nya spännande rallybanor i den välskapta "rallypyramiden". Att avstå från den variation som Codemasters erbjuder på spelets välskapta banor är i princip omöjligt vilket gör att spelet har en fängslande hållbarhet!

Den välskapta "rallypyramiden erbjuder som sagt en otrolig variation av de fina banorna som man har jobbat hårt på, inte minst sagt med miljön där man märker att skaparna har lagt ner lite extra jobb med mycket detaljer inlagda. I pyramiden finns de otroliga banorna som låses upp allt mer efter att du kör rallyn och tjänar poäng och pengar som du kan köpa nya fräcka bilar med.

Jag tycker att spelet har en minst sagt otrolig grafik som man redan vid första titt märker att skaparna jobbat hårt med! Jag gillar att spelets karriärläge är uppbyggt på att klara banor som sedan låser upp andra banor så att man enkelt kan påbörja nya race med kanske en halv minuts mellanrum mellan loppen. Den otroliga variationen på banorna som jag nämner hela tiden gör så att man aldrig tröttnar vilket gör spelet unikt. Banorna varierar från ökenrace till lopp högt uppe i bergen.

Grafiken: Den fantastiska grafiken behöver jag nog inte ens nämna men den är nog den bästa jag spelat med!

Spelkänslan: Tack vare att man kan justera hur man vill se när man kör så finns det en plats inuti bilen som man verkligen känner sig som en rallyförare på. Det är bra! 10/10

Ljudet: Ljudet är strålande! När man hör hur motorn brummar tror man att man sitter i en riktig rallybil och kartläsaren läser kartan med en awesome röst vilket gör att ljudet får en 9a. Anledningen till att det inte blev en tia är för att det inte finns så mycket mer ljud än de jag nämnde.

Hållbarheten: Som jag nämnde: tak vare variationen så tröttnar man nästan aldrig vilket såklart blir ett högt betyg!

Totalbetyg: 9.8 Ljud: 9 Grafik: 10 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 10