Terminal Reality
    42
    -

7.8 7.6

Speltest av Sivandivan

Inskickad av Sivandivan den 24/02 -07 15:53

Bloodrayne är ett ytterst underhållande, bra och roligt spel, bara för 99 kr(!) När jag själv spelade det kände jag bara efter ett par minuter att det här är min sorts spelsmak. Men, såklart, så är det upp till var och en vilket spel man köper och vilken spelkategori man gillar bäst. Rayne, en dhampir (hälften människa, hälften vampyr), är i detta spel en agent som jobbar för en extremt hemlig organisation, Brimstone Society. Hon är på jakt efter sin far, Kagan, som våldtog och mördade hennes mamma. Genom spelet färdas man genom tre olika land, först i Louisiana, där man möter madrömmslika varelser som man måste besegra, sen till Argentina där Rayne träffar på en bunt med nazister som är rätt så lätta att meja ner. Slutligen kommer man till Tyskland, där den största utmaningen väntar. Den största bossen i detta spel är Jurgen Wulf, som är nazisternas chef, och förutom Kagan (Raynes far), jagar man även Wulf.

Jag tycker att spelet är väldigt underhållande och spelets bakgrund har en jättebra story. Det är lite tråkigt i mitten av spelet, där det är väldigt mycket hackande med Raynes knivar efter ett gång mysiga killar, ska vi säga, zombie-nazister. Men annars är det rakt i genom ett lysande spel som jag rekommderar till alla som gillar spel med vampyrer, blod och monster!

Grafiken i spelet kunde ha varit bättre, men den är helt okej. Ett tips! Köp Bloodrayne 2, för grafiken i det är en SÅN stor förändring! Spelkänslan, ja, när man är Rayne så kan man hoppa ungefär 15 meter upp i luften, så, nej men spelkänslan är bra tycker jag! När Rayne landar i marken tycker jag nästan att man KÄNNER hur hon tar imot tyngden i knäna, men det kanske bara är jag..? Ljudet klarar sig VÄLDIGT bra! Man hör Raynes knivar som viner genom luften, plaskandet av vattnet, glas som splittras och skott som avfyras. Men det bästa med det här spelet, det är HÅLLBARHETEN. Jag kan spela det här spelet hur länge som helst utan att tröttna på det. Jag har haft det i snart 4 år, men spelar fortfarande på det som om jag hade fått det igår. Nu kanske det är jag som är aningen fanatisk, men, VEM blir inte det av att spela det här spelet? Ett underbart spel med utmärkt story, storslagen hållbarhet och bra spelkänsla. KÖP DET! IDAG!

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 8