Inskickad av her0_93 den 29/08 -05 11:25

Namn: Battlefield 2
Utveckare: Dice
Utgivare: EA Games
Release: 23 Juni 2005, det vill säga ute nu!
Huvudperson: Du själv

Du är på väg mot ett slag, och du önskar att du aldrig dragit dig in i detta. Men du är ju tvungen. Du är sjukvårdare och du ska besegra Kina i ett slag i en obebodd stad. När du kliver ut ur bilen (som du har suttit i) rusar du ut och föjer efter de andra soldater. Du ser fienden i ett gammalt fönster. Du siktar mot honom och du skjuter som en galning. Dock är du inget vidare på att skjuta med geväret. Så du missar. Men plötsligt känner du något. En smärta som går genom hela kroppen. En av Kinas kulor har satt sig i ditt bröst. Men du hinner inte märka inte något innan du faller död ner på marken. Men innan du ger upp andan tänds ett ljus av hopp. Din vän, som är sjukvårdare hinner hela dig och du är tillbaka i kriget.
I spelet ska man kriga mot andra arméer medan du är en annan. Du kan kriga mot Kina, USA och så vidare, och så vidare. Än de andra Battlefield- spelen har spelkänslan förändrats något fantastiskt. Nu känns det verkligen som du är med i olika slag. Skulle du springa med en sjukvårdare, och du stupar vid hans sida kan han hjälpa dig med en sån där elgrej som man tar mot bröstet och ropar, Undan! Ni som följer Cityakuten och sådant förstår vad jag menar. Spelet är på svenska, och det är också namnet så en soldat kan till exempel heta M. Bergquist, eller något liknande. Men nu ska jag skriva om vad jag tycker om spelet. Så läs om det eftersom detta är drygt 1500 tecken.

Jag gillar spelet väldigt mycket. Som det står tidigare så har spelkänslan ökar något fantasiskt mycket. Jag kommer skirva om det i betygen också. Det som jag gillar är man är i olika batalljoner (vilket jag kallar Bäverbatalljoner) där man har olika rangar, som till exempel, gruppchef eller bevälhafare. Befälhvare är det bästa man kan vara som ger ut order. Men man kan ju säga till sina medspelare att till exempel hämta upp en med en bil. Och det är ju bra att det är så eftersom man inte behöver vara befälhavare för att skicka order vilket man inte kan bli bara så sär (bara ibland). Det som också som har förbättras är grafiken, och det är ju bra. Men ska jag motviera mina betyg om spelet.

Här kommer mina betyg. Det är en skala mellan 1-10. Men det kan ju vem som helst fatta, för det är ju rätt vanligt att det är. Men nu kommer det!

Grafik: En solklar tia. Det rör sig helt hackfritt. Fast man måste ju ha en bra data. Men det är ju klart att man har! Men grafikraven är ju rätt höga.

Spelkänslan: Nu är jag tjatig, jag vet men jag måste bara säga att den är förbättrad. Allstå, det känns att man är i en armé. De hjälper en mycket, och jag säger bara, spring inte ensam. För då kan ingen hela dig om du stupar. Av mig får den en tia!

Ljud: Det är ju okej, men jag tror att det hade passat in i andra spel. Men den funkar ju i Battlefield 2 också. Men av mig räcker en åtta. Men du kan ju pröva själv. Mycket av den kända låten är ju borta!

Hållbarhet: Funkar helt okej. Känner du att du äger ut dina kompisar kan du ju se om du kan äga ut killarna på internet. Men spelet håller länge. I ungefär ett halvår, men snart kommer ju Battlefield 2: Modern Combat, till Xbox, PlayStation 2 och så vidare. Så kanske du ska köpa det! Det visades på E3 i somras! Av mig får det en nia.

Bäst var: Spelkänslan, för att de hjälper en ofta och lyder order och så vidare!

Skrivet av: her0_93

Totalbetyg: 9.3 Ljud: 8 Grafik: 10 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10