Backpacker
    362
    -

6.1 6.3

Speltest av Raclus

Inskickad av Raclus den 19/12 -04 22:35

Backpacker är ett roligt spel för lärande ungdomar. Det gåt ut på att man är en tjej eller pojke som börjar i en stad i norden. Man börjar med en summa pengar för att kunna flyga utomlands och köpa sovenirer mm. Man kan läsa tidningen och skaffa jobb, då får man frågor och utmaningar, om man klarar det så får man pengar och mer utbilning. Man kan inte gå runt som en gubbe utan man är i en meny hela tiden. Det finns hotel som man får ta in på för att kunna stanna. Sen kan man köpa sovenirer i en affär som man sen kan sälja för mer pengar i ett annat land. Går man i på hotellet så kan man ringa till sina förräldrar och låna pengar om man får ont om det, då får man välja summa man vill få, för det mesta får man men vissa gånger så kommer dem med nån fräck komentar. Grafiken är bra på dem bilderna där är eftersom där finns nästan inga bilder nånstans. Spelkänslan kan man inte betygsätta eftersom man styr med musen hela tiden. Ljudet är bra för det kommer roliga ljud vid vissa tilfällen som när man jobbar eller tar in på ett hotell. Hållbarheten är bra för man tröttnar nästan aldrig för man reser runt hela tiden. Jag tycker att spelet var ganska svårt och jag är tolv år. Så jag tycker det borde stå 13+ på fördralet. Man måste också vara väldigt kunnig för att kunna spela detta spel. Jag tycker helt klart att det är ett roligt spel som är värt pengarna, det är även väldigt billigt nu också eftersom både tvåan och trean har kommit nu. Köp detta spel om du är kunnig i det mesta och gillar äventyrsspel. Tack för att ni läste och jag hoppas att ni gillar spelet!

MVH Raclus

Totalbetyg: 6.3 Ljud: 9 Grafik: 3 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 3