Välkommen Gäst! Logga in eller registrera ett konto.

Logga in











Atlantis Evolution

PC
Atlantis Evolution
  • Genre
    Äventyr
  • Releasedatum
    25 oktober 2004
  • Utvecklare
    The Adventure Company
  • Antal ägare
    5
  • Utvald recension
    -
  • Köp spelet!

Spelbetyg

Snittbetyg
Recensioner
7.6 -

Fler fusk

Guide

Inskickat av Janna den 16/02 -07 12:44

Här har jag nu skrivit en väldigt detaljerad guide genom hela Atlantis Evolution.

Karaktären du är genom hela spelet är fotografen Curtis Hewitt. Det är år 1904 och du befinner dig på båten Lemuria på väg hem från Patagonien, där du har tagit många foton som du är mycket rädd om. Det har blåst upp till storm, och du måste lämna skeppet.

Nya Atlantis

När du får kontroll över Curtis är du i din hytt. För att stänga fönstret, klicka på det (kan bli ett rätt störande ljud). Klicka på dörrhandtaget för att lämna hytten. Gå bort till andra änden av korridoren och klicka på dörren. En kort sekvens följer, och du måste lämna skeppet. Gå tillbaka till din hytt. Gå fram ett steg sen och klicka på kistan som står på golvet, så att den öppnas. Klicka på kistan igen för att stänga den. Klicka på den en gång till för att plocka upp den. Högerklicka för att lägga in den i din samling, och en gång till för att stänga samlingen. Lämna din hytt nu. En sekvens följer, där du sänker ner en livbåt i havet. Från ekan ser du en stor vattenvirvel som ekan sugs in i. När du får kontroll över Curtis igen, plocka upp den vänstra åran och kniven som ligger bredvid kistan. En två-hövdad fågel dyker upp och sätter sig på kistan. Försök skrämma iväg den med åran och kniven. Plötsligt dyker ett jättestort rymdskepp upp och plockar upp dig och ekan. När du kan styra Curtis igen, är det helt mörkt. Framför dig ligger det en lampa, (den kan vara rätt svår att få syn på) som du kan plocka upp. Högerklicka för att få upp din ”samling”. Klicka på tändstickorna, och sedan på lampan för att tända den. Nu kan du se dig lite runt. Utforska rymdskeppet lite. I andra änden av rummet finns en konstig mojäng och en blå knapp på väggen. Klicka på knappen för att öppna en dörr. Gå in genom dörren. Du kommer in i ett litet rum och upptäcker att ingen är ombord. Hur styrs det? Varför plockade det upp dig? Du kan utforska rummet lite, men gå sedan till högra änden av rummet. Där finns en mojäng liknande den i andra rummet, med en lucka. Använd din kniv för att öppna luckan. Kniven går sönder, men du behöver den inte mer sedan och luckan öppnas. Där inne finns det ”hjälmar” med konstiga glasögon på. Plocka upp hjälmen som går att klicka på. Rakt över rummet finns en annan mojäng, en bildskärm. Använd hjälmen för att klicka på den så att den får ett blått skimmer, och klicka på den igen. Där ser du hur rymdskeppet rör sig och att den stannar. I en sekvens hoppar du ut ur skeppet med båten. Prata med Väktaren som står bredvid dig. När Väktaren som gick iväg kommer tillbaka kan du utforska rummet lite. Det finns en till bildskärm här inne. Plocka upp hjälmen som hänger där, den kommer du att använda hela spelet. Efter ett tag kommer Väktarna släpa iväg dig. Du blir inknuffad i ett fordon. För att klara dig här ska du klicka på pilarna för att undvika de rödbruna ”stationerna”. Det är inte så svårt att hitta vägen, men om du åker fel får du göra om allting. När du har klarat det kommer du till ett stort tomt område. Välj den högra vägen därifrån, i den vänstra blir du stoppad av massor rötter. Du kan prata med personerna längs vägen, men de hjälper dig inte. Fortsätt gå tills du kommer till en liten by. När du kommit fram till byn, gå direkt till vänster. Där följer en kort sekvens där du märker att statyn av Enna inte kan se dig. Vid huset rakt över vägen ligger massor krukor och hinkar. Plocka upp en hink. Prata lite med personerna i byn. Vid statyerna av gudarna står en man vid brunnen. Prata med honom. När han tröttnar på dig och går iväg, plocka upp repet. Kombinera sedan repet och hinken och använd den i brunnen. Klicka på repet. Klicka på hinken för att dricka. När Väktarna kommer, spring iväg åt andra hållet du kom ifrån. När du har sprungit in till skogen, gå framåt en gång och gå åt vänster. Fortsätt gå tills du ser en liten grotta.Gå in dit. Plocka upp stenugglan och vänd dig snabbt om. Vänta i grottan tills skuggan av skeppet har åkt förbi. Gå tillbaka till den stora stigen. Fortsätt framåt tills du kommer till en bro. Stanna där och vänd dig om. Fortsätt på den högra vägen. Fortsätt gå framåt hela tiden till det inte går längre. Där ska det finnas en pinne som du kan plocka upp. Gå sedan tillbaka och fortsätt sedan över bron.
Obs! Om du skulle dö under tiden du gör detta så har du kvar stenugglan och pinnen.
Gå över bron och fortsätt hela tiden framåt till stigen korsar en bäck. Gå då in till höger och fortsätt in i grottsystemet. Där finns några köttätande äckliga varelser som liknar en blandning av jättespindlar, jättekrabbor och jätteskalbaggar, som du helst ska undvika att bli uppäten av. ”Prata” med leguanen som sitter på en pinne. Denne kommer då hoppa av pinnen. Använd pinnen du plockade upp förut och klicka på pinnen i vattnet. Stocken varelserna går på kommer då flytta sig och de tar en annan väg. Nu kan du fortsätta framåt. (Om du skulle råka korsa varelsernas väg rekommenderar jag för känsliga att skippa filmen.) Där uppe finns ett halvt stenuggleansikte, som du har den andra halvan av. Använd den halva stenugglan du har för att klicka på resten av stenugglan. Då öppnas en fallucka som du ramlar ner i.

Miranda

Efter en kort sekvens befinner du dig i en grotta innanför ett vattenfall. Gå ut genom öppningen. Du vandrar ut genom vattenfallet och vadar genom den lilla sjön. Nu befinner du dig på en liten strand. Gå framåt tills du ser en jättestor fågel till vänster om dig (4 ggr). Du kan försöka skrämma iväg den, men den flyttar inte på sig, så fortsätt gå framåt tills du kommer till en Y-korsning. Jag personligen hittar inte bra där, men det finns två till viktiga saker, en staty av Enna och en köttätande växt. Vid Enna-statyn finns en liten växt med massor larver på. Plocka upp dem. Gå tillbaka till fågeln. Ge larverna till fågeln, så att den flyger iväg. Bryt av grenen som fågeln satt på. Gå nu till den köttätande växten. Klicka på växten med grenen. Nu kan du passera växten. Fortsätt framåt. När du går på stigen fastnar du upp-och-ner i ett nät. När du hänger i nätet kan du se en kvinna komma emot dig. prata med henne. Kvinnan du pratade med går iväg, och hennes mormor kommer emot dig. prata med henne. Hon släpper ner dig. Prata med den gamla kvinnan lite. Gå sedan förbi henne och prata med den unga kvinnan. Du får reda på att hon heter Miranda. Det blir natt och ni tänder en eld. Mirandas mormor faller i trans. När det blir dag, prata med Miranda. När ni har pratat, vänd dig om och gå framåt två gånger tills du kommer till en bäck. Välj den högra stigen och gå till byn. Miranda följer inte med. Prata med kvinnan som står framför dig. Hon tror att du är dödsguden Cosmo. Gå sedan mot det stora huset med statyn av Enna utanför till höger om dig. Gå in dit och prata med mannen som står där. När du pratat färdigt med honom vet du att du ska leta efter ”the Sacred Device”. Gå ut genom hyddan och gå till den lilla hyddan till höger om dig. Gå inåt i hyddan. I ett av facken på väggen finns en röd kristall, som du ska plocka upp. Gå ut ur hyddan och gå till statyerna av gudarna. Ställ dig bakom statyn av Zanat. Klicka med ”fjärrkontrollen” du har på hålet i Zanat’s rygg för att visa en till bildskärm. Använd din hjälm till att klicka på bildskärmen för att starta ett minispel, som går ut på att du ska skjuta ner vulkanen på andra sidan muren, och undvika att få din vulkan nerskjuten. När du klarat det kommer byborna att hylla dig som ”the God of Life”, (”Livsguden”) och rita två stjärnor i din panna (en gul där uppe, en blå där nere). Kom ihåg hur de ser ut, de är viktiga senare i spelet! Tala med Miranda sedan. Ni måste springa iväg för att undvika Väktarna. Gå framåt. En sekvens följer. Gå framåt för att rädda kvinnan. Prata med Väktarna. När de har gått iväg, tala med kvinnan. Hon kommer spotta dig i ansiktet och gå iväg. Vänta tills Miranda har kommit fram till dig och prata med henne. Kvinnan kastade iväg något, som du du ska leta efter. Vänd dig 90• till höger och gå framåt en gång. På marken till höger om dig ligger ett halsband som du ska plocka upp. Prata med Miranda igen. Gå ut på den öppna platsen igen, och gå längs stigen mittemot Miranda. Nu ska du följa bäcken som finns motströms. När du kommer till en korsning, välj den högra stigen (mot berget). När du gått över stocken, gå framåt en gång och välj den vänstra stigen. Gå framåt en gång. På en sten framför dig ligger en pinne som du ska plocka upp. Kombinera pinnen och halsbandet så du får en nyckel. Gå nu tillbaka en gång och vänd dig om och gå den högra stigen. Gå framåt fyra gånger och vänd dig om. Gå nu den vänstra stigen. Efter sex steg  hittar du en röd talja som du ska plocka upp. Fortsätt framåt hela tiden (höger ibland i vägskäl) tills du kommer till ett rep som sitter fast i två pålar på var sin sida om bäcken, som du ska plocka ner på båda sidor. Gå tillbaka en gång och gå den högra stigen. En apa kommer hoppa fram på vägen. Fortsätt framåt hela tiden. När apan hoppar fram för andra gången, gå den vänstra vägen och fortsätt framåt hela tiden. När du har kommit fram till en stock som går över stigen, vänd dig om. Där ligger en blå talja. Plocka upp den. Fortsätt nu över stocken. Om du går rakt fram kommer du efter tre steg fram till en lite hydda i ett stort träd. Gå fram till dörren och använd din nyckel för att öppna den. Gå in genom dörren. Sätt din ena talja i järnringen i stenplattan och din andra i ringen i taket. Sätt fast repet och klicka på det. Hoppa in genom hålet. Gå framåt så du kommer in i grottan. Plocka upp stenarna som ligger på marken intill dig. Klicka med dem på vattnet längst till vänster, och när sjöodjuret syns, gå snabbt framåt längs den högra sidan av grottan. Första gången du kastar stenar hinner du inte gå. Fly snabbt uppför stegen. Klicka på repet som sitter fast i en järnring i väggen till höger om dig. Klicka på pinnen som nu hänger framför dig. Vänsterklicka när det dyker upp en bild av en mus, varken förr eller senare! Klättra nu uppför stegen, och gå genom gången ut till skogen.

Chel och Lani

Gå framåt en gång och välj den högra stigen. Efter en sekvens träffar du och Miranda Chel, och ni blir inbjudna upp till hans hydda. Du kan se dig runt lite, men prata sedan med Chel som står i andra änden av hyddan. Du får reda på att Lani, kvinnan du räddade förut har blivit tillfångatagen och att du måste rädda henne. När du får kontroll över Curtis, gå framåt till dörren. Klicka på den blå knappen för att öppna dörren och gå in. Gå framåt och sätt dig i stolen. Klicka på den gröna knappen för att starta nästa minispel, som går ut på att undvika pilarna och att skjuta ner gudarna i slutet av banorna (väldigt likt Space Impact på gamla Nokia-mobiler). När du klarat det, kommer du fram till Lani. Klicka på henne och prata med henne. Gå ut genom dörren (klicka på den blå knappen för att öppna) och gå tillbaka samma väg som du kom från. prata med Chel som gömmer sig bakom en stor staty. När ni kommer tillbaka går Miranda iväg för att skaffa växter. Gå och prata med Chel. Gå sedan ner för repstegen.Gå vägen rakt fram två gånger. Vänd dig sedan om och gå den vänstra stigen. Gå framåt tre gånger och gå uppför trappan till vänster om dig. Ungefär här hörs några trummor. Gå tillbaka till Chel. Prata med Chel tills Miranda kommer tillbaka Efter en lång sekvens får du kontroll över Curtis igen. Plocka upp stenarna framför Enna-statyn. Vänta tills Väktaren som går framför dig har försvunnit bakom Enna-statyn. Gå sedan framåt två gånger och vänd dig 90• till vänster. Gå framåt en gång. Vänd dig helt om och gå in i den stora hyddan. Rakt fram ser du en Väktare. Vänd dig till vänster dit du kan klicka. Använd dina stenar för att klicka på det stället. Vänd dig sedan till höger så att du hinner se Väktaren gå iväg. Gå ut och vänd dig helt om och gå tillbaka ett steg. Vänd dig till vänster och gå framåt två steg. Vänd dig till vänster och gå fram två steg. Plocka upp pinnen som ligger på marken. Vänd dig nu om och gå tillbaka två steg. Vänd dig till vänster och gå framåt en gång. Använd pinnen för att klicka på Väktaren och knocka honom. Vänd dig snabbt om och gå framåt en gång, vänd dig till höger och gå framåt en gång, vänd dig till höger en gång till, gå framåt en gång och gå in genom porten. Gå nu framåt två gånger. Vänd dig till höger och gå fram en gång. Vänta tills männen har försvunnit in i det vänstra huset och smit snabbt framåt. Gå in till vänster om det högra huset. Gå fram till bildskärmen och klicka med din hjälm på den för att starta nästa minispel. Det här kan vara ganska svårt, men har man någotsomnär hög IQ kommer du nog klara det efter ett tag. Klicka på ”Reset” för att börja om på banan. Kom ihåg att man även kan flytta gröna lådor! När du klarat det öppnas en dörr. Gå in dit och plocka upp den tomma lådan som står på golvet. Gå ut och vänd dig till vänster. Gå framåt en gång och vänta tills männen har försvunnit in i byggnaden närmast dig. Gå sedan snabbt framåt och in i huset framför dig. sätt ner lådan på golvet och klicka snabbt på den för att hoppa i den.

Gudarnas palats

När du får kontroll över Curtis, klicka för att klättra ur lådan. Se till att Väktaren framför dig inte kan se dig när du nu går framåt. Vänd dig om och gå fram till säckarna som ligger på golvet. Plocka upp en säck. Se till att Väktaren inte ser dig och gå framåt och fortsätt in i gången. Gå genom hela gången och gå sedan framåt två gånger. Vänd dig om och plocka upp muttrarna som ligger i lådan. Vänd dig om igen och se till att Väktaren framför dig inte syns och gå sedan framåt två gånger. Vänd dig om och klicka på de höga och smala tunnorna med muttrarna. När Väktaren har smugit fram, gå framåt och ställ dig bakom Väktaren och gå till höger om tunnorna. Gå framåt två gånger, sväng lite till höger och gå framåt en gång till. Fortsätt framåt mot öppningen en gång till, vänd dig snabbt om, och när du ser en Väktare komma emot dig, gå tillbaka och gå runt den stora tanken. Gå in i gången längst till vänster och fortsätt hela vägen tills du kommer fram till en bildskärm. Klicka med hjälmen på den för att starta nästa minispel, som går ut på att få fram en kod (4411) till ett lås. Nu kommer du in i en slags hiss, som du kan ta dig till olika ställen. Klicka på den vänstra knappen längst upp, den högra i mitten och den vänstra längst ner för att aktivera den blå knappen, som behövs senare. Klicka på den vänstra knappen högst upp och den stora blå saken i mitten. Gå nu ut ur hissen. Gå framåt två gånger och fortsätt på den vänstra vägen. När du kommit in i det stora rummet med en stor pelare, prata lite med Enna. Gå vägen mittemot Enna tills du möter gudinnan Sama. Prata med henne, och gå sedan vägen 90• till vänster om henne. Gå framåt hela tiden och och fortsätt in genom skynket. Gå fram till divanen (soffan) till vänster om dig och plocka upp silkestyget som ligger där. Gå till andra sidan av rummet och gå in i Cosmo’s rum. Prata med Cosmo lite. Gå framåt och ”prata” med Cosmo när du håller i silkestyget för att binda honom. Gå ut ur Cosmo’s rum. Nu ska du gå till det stora rummet med en pelare. Gå ett steg till höger och gå sedan in i gången. Kama kommer möta dig och följa dig in en stor sal. Prata lite med Kama, Sama och Enna. Enna kommer att ge dig en sorts nyckel. När ni har pratat klart, gå ut ur rummet. Gå tillbaka till rummet med pelaren. Gå två steg åt höger och fortsätt inåt på gången tills du kommer till en liten sidogång. Gå längs sidovägen och gå in i hissen. Klicka nu på den blå knappen och sen i mitten.  Gå ut ur hissen och fortsätt framåt så långt det går. Använd nu din nyckel och klicka framför dig. Nu öppnas en bildskärm med nästa minispel. Det här spelet går ut på att tvinga den blå linjen att åka in i sig själv utan att du själv (den gröna) åker in i den blåa linjen eller väggen. Du styr med piltangenterna. När du klarat det kan du ta ut den pulserande kristallen. Gå nu tillbaka till hissen och klicka på knappen längst upp till vänster. Gå till den ”stora” vägen och fortsätt till höger. Nu kommer du till Kama’s rum. Gå in till Kama’s sovrum och gå in i hennes badrum. Prata lite med henne. På Kama’s sminkbord ligger en liten skiva som du ska plocka upp. Gå ut ur Kama’s rum och gå till rummet med pelaren. Gå ett steg till höger och fortsätt framåt. Gå sedan in genom skynket. Nu kommer du till Sama’s rum. Gå fram och prata med Sama. På ett bord till vänster om Sama ligger en skiva. Plocka upp den. Gå nu ut ur Sama’s rum och fortsätt till rummet med en pelare. Gå en gång till höger och fortsätt in till Cosmo’s rum. Gå till andra sidan rummet. Till höger på andra raden nerifrån i bokhyllan finns en bok som är ljusare än de andra. Klicka på den. Nu öppnas en bildskärm på väggen till vänster. Klicka på den för att öppna det första Babels torn-pusslet. Jag kommer skriva lösningen till alla pussel. Jag kallar pinnarna för A, B och C. Plattorna heter 1, 2, 3 osv. med den minsta plattan med lägst nummer.

1 till B. 2 till C. 1 till C.

Nu kommer en till skiva. Gå ut till rummet med en pelare. Gå två gånger till vänster och fortsätt in till Kama’s rum. Gå in till hennes sovrum och gå fram till hennes säng. Klicka på Zanat-statyns huvud. En bildskärm kommer dyka upp. Använd din hjälm på den. Nu startar nästa Babels torn-pussel.

1 till C. 2 till B. 1 till B. 3 till C. 1 till A. 2 till C. 1 till C.

En till skiva hoppar ut. Gå ut ur Kama’s rum och gå till rummet med pelaren. Gå två steg till vänster. Fortsätt gå längs stigen. Gå in genom skynket till Ennas rum. Gå uppför den lilla trappan som leder till Enna’s sovrum. Prata lite med henne. Hon kommer bara avförda dig. Gå ut ur hennes rum och ut till pelarrummet. Gå ett steg åt vänster. Gå framåt två gånger och gå två gånger längs den högra stigen. Gå den högra stigen tre gånger och klicka på kläderna på marken. Curtis byter om till tjänar-kläder. Gå nu tillbaka till pelarrummet. Gå till vänster två gånger, och fortsätt in till Sama’s rum. Nu, när du är utklädd till tjänare, kan du gå in i Sama’s sovrum. Gå fram till Sama’s badkar. På den högra sidan ligger en liten krukbit som du ska plocka upp.Gå fram till Sama’s stora spegel. På ramen finns en rund knapp som du ska trycka på. Då dyker det upp en till bildskärm. Klicka på din hjälm på den. Nu startar ett till Babels torn-pussel.

1 till B. 2 till C. 1 till C. 3 till B. 1 till A. 2 till B. 1 till B. 4 till C. 1 till C. 2 till A. 1 till A. 3 till C. 1 till B. 2 till C. 1 till C.

Nu kommer en till skiva hoppa ur. Gå nu ut ur Sama’s rum och in till pelarrummet. Gå två steg till vänster och in till Enna’s sovrum. Gå framåt och sedan in till hennes badrum. På en kruka till höger om dig fattas en bit. Den biten har du. Klicka med krukbiten på hålet. Nu öppnas en bildskärm. Här är det sista Babels torn-pusslet.

1 till B. 2 till C. 1 till C. 3 till B. 1 till A. 2 till B. 1 till B. 4 till C. 1 till C. 2 till A. 1 till A. 3 till C. 1 till B. 2 till C. 1 till C. 5 till B. 1 till B. 2 till A. 1 till A. 3 till B. 1 till C. 2 till B. 1 till B. 4 till A. 1 till A. 2 till C. 1 till C. 3 till A. 1 till B. 2 till A. 1 till A. 5 till C. 1 till C. 2 till B. 1 till B. 3 till C. 1 till A. 2 till C. 1 till C. 4 till B. 1 till A. 2 till B. 1 till B. 3 till A. 1 till C. 2 till A. 1 till A. 4 till C. 1 till B. 2 till C. 1 till C. 3 till B. 1 till A. 2 till B. 1 till C. 2 till A. 1 till A. 3 till C. 1 till B. 2 till C. 1 till C.

Nu kommer det att öppnas en hemlig gång till vänster om dig. Gå in dit. Gå framåt och sätt dig i stolen. Zanat’s huvud kommer dyka upp på en skärm. Prata med honom. Zanat kommer att berätta mycket för dig, bl.a. att ”gudarna” bara är kopior av för länge sedan döda människor. Han kommer också kalla dig Tane, Zanat’s tvillingbror. När ni har pratat klart, gå ut från labbet. Alla ”gudar” kommer befinna sig i Enna’s rum. Bry dig inte om dem, utan gå bara ut ur Enna’s rum. Gå bort till pelarrummet. Gå ett steg till vänster och gå in i den stora samlingssalen. Gå fram till Zanatstatyn och klicka med din kristall på stället där ögat borde sitta. En hemlig gång öppnas. Gå in dit. Längst bort finns en till bildskärm, med det sista minispelet (puh!). Det här minispelet är helt enkelt Pong. Du ska få motståndaren att missa bollen så många gånger som möjligt. Sedan ska du förstöra maskinen bakom. Detta ska upprepas fyra gånger utan att du missar bollen alltför många gånger. Klicka med din hjälm på bildskärmen för att starta det.
När du har klarat det, gå ut ur gången och försök gå ut. Prata med Väktarna. Gå sedan ut och gå tillbaka till Enna’s rum (ett steg åt höger i pelarrummmet) och in i Zanat’s labb. Sätt dig i stolen och prata med Zanat. När du har pratat med Zanat, gå framåt ett steg och gå in i väggen.

Atlantis för 8 000 år sedan

När du får kontroll över Curtis sitter du fast i en bur. Det sitter en liten kontrollpanel med nio stjärnor till höger om dig. Nu ska du komma ihåg tecknet för livsguden. (Lugn, jag kan svaret och du behöver inte leta febrilt i ditt minne.) Klicka en gång på den mellersta stjärnan längst upp och två gånger på den mellersta stjärnan längs ner. Nu försvinner buren och du kan gå framåt. Väl inne i huset, gå in i den vänstra dörren. På sängen sitter en ung version av Enna. Hon kommer inte märka dig. Bland rullarna som finns på hyllorna kan du klicka på en. Gör det. Klicka på den igen för att välta ner den. Klicka på den igen för att rulla ut den. Gå ut ur rummet och in genom den andra dörren. Två människor står och pratar, Sita och Lem. Gå framåt två gånger och klicka på kvinnan, Sita. Du kommer få en syn av Tane’s föräldrar ligga döda på marken. Klicka en gång till på Sita och en gång på Lem. Klicka på Sita igen och en gång på Lem. Gå sedan ut ur rummet samma väg som du kom. Gå fram till Sita. Klicka på saken till höger om dig. Sita kommer upptäcka brevrullen och läsa den. Klicka på Sita, vänd dig om och klicka på det lilla flygskeppet. Du kommer att flyttas till baksidan av huset. Vulkanen du ser ryker jättemycket (om du har spelat Atlantis av Cryo vet du varför, men jag tänker inte berätta här). Gå fram till Sita. Hon kommer säga att Enna har tagit kristallen. Sedan kommer hon att ge sig av. Gå tillbaka in i huset. Gå in i Enna’s rum. Prata med Sita. Gå nu ut ur Enna’s rum. Gå ut ur huset. Gå framåt tills du ser ett hus några meter framför dig. På marken bakom dig ligger några stenar som du ska plocka upp. Gå nu tillbaka till Sita’s och Lem’s hus. ”Prata” med Sita. Plocka sedan upp dina stenar och gå ut. Sita kommer gå ut. När du står bredvid henne, plocka upp dina stenar och fortsätt framåt. Gå framåt två gånger så att du ser Sita stå framför dig. Plocka upp dina stenar och gå åt vänster in mot statyn. Gå framåt efter Sita. Klicka på den blå fågeln. Den kommer flyga iväg och sätta sig på statyn och sen tillbaka. Plocka upp dina stenar och fortsätt efter Sita. Hon kommer göra något med soluret. Gå sedan bakåt ett steg med dina stenar. Sita kommer plocka upp kristallen ur det hemliga gömstället som nu öppnas. Plocka upp dina stenar och gå tillbaka ut på stigen.Plocka upp dina stenar och fortsätt framåt. Gå nu ensam in i det stora huset framför dig. Gå fram till soldaten som sitter vid bordet och klicka på honom fyra gånger. Gå fram till fönstret och klicka på luckorna tre gånger. Soldaterna springer och gömmer sig i garderoben. Gå fram till garderoben och klicka på plankan på dörren. Gå nu tillbaka till Sita. Plocka upp dina stenar och gå mot det lilla huset, och följ efter henne. Gör det en gång till. Plocka upp dina stenar och gå in i huset. Följ efter Sita. Hon vill ha Reliken, men hon får den inte. Klicka på elden bakom soldaten så att hans mantel börjar brinna. Prästinnan släcker elden och Sita slår ner honom. Prästinnan tar Reliken och hon och Sita försvinner. Gå tillbaka till huset. Gå till baksidan. Enna hotar Sita, prästinnan och Lem med en kniv. Gå fram till dem. Klicka nu på Reliken två gånger. Nu kommer (äntligen!) slutsekvensen och spelet är slut.

Fusket har betyget 10 (2 betygssättare).

Kommentarer

Totalt 0 kommentarer:

Skriv kommentar

Du måste logga in för att skriva kommentarer. Har du inget konto? Registrera ett.