U.S. Army
    131
    -

9.5 9.3

Speltest av Robin_4472

Inskickad av Robin_4472 den 28/01 -07 00:13

Man börjar som rekryt i Amerikanska Armén, därav namnet, och måste ta sig igenom grundträningen i flera steg, men man måste bara göra ettan. Träningen är relativt enkel, jag tänker skicka in ett fusk som går igenom alla senare. Spelet är svårt väl ute på slagfältet, nybörjare kan inte räkna med att få några kills. Jag rekommenderar de officiella servrarna, för de är snabbast och lite lättare. Finns en eller två per bana.

America's Army är det perfekta spelet om man är ute efter en realistisk och underhållande Armésimulator (bättre beskrivning än FPS, med tanke på realismen och att det inte är lika mycket action). Ett tips till nybörjare, för de vet oftast inte det, ta skydd. Man överlever inte länge i det fria. Ett stort plus till spelkänslan enligt mig. Vapnena "jammar" ibland, alltså en kula fastnar, vilket ökar realismen rejält. Spelet är gratis också. Föredrar ni realism före action, så är detta spelet för dig. Finns att ladda ner gratis lite överallt.

Grafik: Spelet använder Unreal 2 motorn, som är riktigt snygg. Allt ser realistiskt ut med rätt dator. Det är bra för att vara ett gratisspel. Men den håller inte samma klass som t ex, Battlefield 2. Men grafiken får ändå en tia för att den är realistisk.

Spelkänsla: Spelet får en tia fast man kan inte vara terrorister. Vilket lag man än är så ser alltid fiendet ut som terrorister medan vänner och du själv är Soldater. SF uppdragen är ett undantag, men inte SF exclusive. Rangeruppdragen är roliga, för då har man M4A1 istället för M16A2.

Ljud: Ljudet är fantastiskt. Man kan till och med höra skillnad på GRANATKASTARE i vissa fall, beroende på volym och ljudkvalitet. Man kan höra när man ska ta skydd genom att lyssna på volym och ljud. Nu undrar ni kankse "vad menar han med volym?" Det är enkelt. Man kan lyssna på hur högt det låter för att bedöma ifall motståndaren är nära eller långt borta. Ifall ni undrar om ljud också: Man kan höra ifall det är AK-47 eller M4A1.

Hållbarhet: Inte mycket att skriva, men det håller LÄÄÄÄÄÄÄÄNGE.