8.9 8.3

Speltest av Ringwraith

Inskickad av Ringwraith den 31/01 -05 22:13

Omdöme:
Age of mythology är ett grymt spel från Ensemble studios där man kan leva sig in i trojanska kriget eller slåss mot otroliga mytologiska varelser i dödsriket och det håller hur länge som helst.

Handling:
Spelet har inte så stor handling tycker jag men det kan vara både underhållande och spännande när du sätter igång och lever dig in i rollen som Atlantis amiral Arkantos, det sämsta med spelet är att Akillevs inte är med och strider med sina myrmidoner i trojanska kriget.

Arkantos:
Är en modig Amiral som har kontakt med Atena (vishetens gudinna) genom sina drömmar och han är också spelets huvudroll. Han leder sitt atlantiska folk till en ö där du ska döda Kamos pirater som stulit Poseidons treudd.(Atlantis tjänar Poseidon) Du vinner striden mot men han överlever och det visar sig att han inte är vilken pirat som helst, han har kontakt med, tjaa det får ni se när ni kommit så långt!

Svagheter:
Svagheterna i spelet är grafiken, det märker man när man zoomar in genom att trycka på + på numpad(zooma ut med - på numpaden)
annars är det okej hela vägen ut även om det stör att Akillevs som sagt inte finns med i trojanska kriget när Arkantos ersätter honom.

Fördelar:
Spelets fördelar är i stort sätt allt som gjorts i det! Spelet är inte så realisktiskt och det mesta har aldrig hänt tror jag! Men det orealistiska ser man i titeln: Age of mythology som betyder ungefär mytologins tidsålder och det låter inte så verkligt men det spelar ingen roll när du kan träna upp medusor till spelets mäktigaste bågskyttar och få jorden att bäva eller få meteoriter att slå ner i motståndarnas läger...

Sammanfattning:
Ett otroligt strategispel som till och med slår sitt tilllägg med stor utklassning efter man haft tilllägget i ett år och lärt sig spela utan att fuska sig fram till spelets mest kraftfulla gudakrafter och börjar förstå att det är mycket roligare utan fusk, hållbarheten är hur lång som helst om man gillar random game lika mycket som jag gör, ljudet är verkligt  men blir enformigt när man bara hör det om och om igen. Spelkänslan är urskön när man kommit igång och Age of mythology är mitt favvospel nummer ett helt klart till PC även om det är gammalt!

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 8 Grafik: 7 Hållbarhet: 9 Spelkänsla: 10