1660
    -

8.4 7.3

Speltest av ThE_DoOm

Inskickad av ThE_DoOm den 19/11 -04 09:55

Age of Empires 2: The Age of Kings

Romarriket har fallit. Det enda som består av det en gång stora imperiumet är den lite förfallne staden Bysantium. Europa har tagit sig ur "Dom mörka tiderna" och tagit sig till Medeltiden. Men än består dom vilda striderna. ENGLAND utvecklas ganska tidigt till en stark nation vilket betyder problem för frankerna. Samtidigt blir Norden, vilket inte berördes av romarna, en stark akt i hela "skådespelet". Därifrån kommer nämligen Vikingarna som verkar omöjliga att stoppa. I Skottland blir det uppror när den Engelska övermakten går in och tar land. Upproret leds av den starke och modige Willam Wallace. Senare utkämpas det Hundraåriga kriget där England anfaller Frankrike och Kransmännen lider av förluster och förluster. Men då stiger Jean D´arc fram och börjar leda dom Franska trupperna till seger. Samtidigt rör sig saker i Asien. Kina och Japan blir stormakter och börjar stirda. Korea tar kontroll över havet efter starka strider mot japanska flottan. I detta nya spel i serien Age of Empires får man inträda i europa mitt i medeltiden. Det är en fantastisk saga om mod, ära, berömmelse, strid och folks liv. Led dom Franska trupperna till seger mot engelsmännen i detta otroligt bra gjorda spel.

Attack! Ta ner muren! Få dom där skojarana känna vår vrede! Är nog några av dom första tankarna som dyker upp i en skalle när man spelar Age of Empires 2: The age of Kings. Bygg fantastiska borgar och stora arméer. Led i strid stora maffiga "Champions" eller du kanske föredrar en japansk Samuraj? Det är upp till dig... Använd arbetare för att hugga ved och trä, samla mat, jaga, fiska och mycket mer. Skydda din bas med stora slott, höga murar och många stora torn. Kasta iväg stora stenar mot fiende borgen med katapulter, skepp eller föredrar du en maffig kanon? Använd byggnader för att uppgradera dina soldater, handla, träna soldater och mycket mer... Kampanjen är lite svår, men med stort tålamod och lite erfarenhet klara du det galant. Lär dig spela Age of Empires 2 med hjälp av den skotske frihetshjälten Willam Wallace, ta dig igenom militärska svårigheter med Jean D´arc, Erövra nästan hela Asien och få benen på europa att skak med Genghis Khan, eller kanske du vill uppleva den tyske kejsaren Barbarossa erövra hela tyskland, polen, sachen och Norra Italien, bara för att sedan dra ut på korståg! Eller spela på motsatta sidan och hjälp Saladins trupper till seger över dom barbariska européerna. Multiplayern.... Vad kan man säga? Jag prövade aldrig den efter att spelat 1:ans... Och sedan... Det där med att göra banor... Otroligt, visst man kan inte spela dom på vanliga Singelplayer, men dom är såå roliga ändå.... Där kan du skapa strider som du aldrig trott du kunde uppleva på spel... OK, Rome. Total War har ju kommit ut nu, men iallafall... Grafiken är snygg, ifall man jämför med spel från då det släpptes ut. Ljudet är underbart, speciellt i striderna... Ah.. Mums... Och jag kan säga er.... Ni kommer inte vilja sluta spela det trots ni har klarat kampanjen typ 3 gånger om... Ifall man inte använder fusk. (BU för fusk!!!)

Utvecklare: Microsoft och Ensemble Studios

Krav:
OS: 95 och 98, tror det inte funkar på några andra.