-

8.4 7.3

Fler fusk

Guide: Speltips

Inskickat av MartinMilk den 07/10 -08 21:08

Det är inte alltid bäste man som vinner.

Varje AOE2 spelare gör ett val i början,ordna ett snabbt resurs samlande eller använda mat och guld,ved på en mindre försvars styrka direkt i början. Båda har sina fördelar och nackdelar,Resurs samlandet har ju fördelen att du snabbt avancerar genom åldrarna och sedan snabbt kan göra upp en stor arme`. Försvars styrkan har ju den fördelen att du kan känna dej trygg ett tag och förlita dej på dina militära enheter.

Nackdelar:

Rusurs samlandet.
Tänk dej att du samlar och samlar allt går bra,du avancerar till fuederal age och i samma stund kommer fienden med 15 stycken miltia och har ihjäl dina villagers och börjar slå sönder dina hus och andra byggnader,medans du har alla dina villager vilande i towncentret och ditt enda torn och har inga som helst inkomster,om du släpper ut dom är det adjös god bye med dom,du är fångad och det finns inte mycket du kan göra,det enda du kan göra är att pumpa upp ett par militia skjälv med efter som din fiende vid det här lagret har kommet till fuederal age och uppgraderat till man at arms och +1 i armor så lönar det sej inte så mycket.... du dör sakta med säkert.

Snabba arme`n
Du gör upp en arme` men det kostar.... du halkar efter vad gäller resurserna bara ett par villager som hämtar resurser,du avancerar till Castle age,medans din fiende är i Imperial age och har varit där ett tag och kommer sedan med ett massivt anfall och du är chanslös
Du dör med ett brak.

Jag kör i regel den första taktiken nämligen resurs samlandet,men har en och en annan villager som hämta sten så jag får en frontlinje som kan stå emot ett tag men oftast räcker det med ett tag,eftersom jag sedan har så mycket mat etc. så att jag har råd att snabbt göra upp en arme. Sen tycker jag att man ska vara offensiv,inte bara bygga in sej i murar och stanna där till man är redo för en attack,ett mer effektivt sätt att vinna på är att hela tiden hota fienden tex, bygga upp ett torn vid deras guldkälla,om man spelar mot en människa så är detta en oerhört effektiv metod eftersom att skjälvförtroendet spelar en viktig roll. I regel så vill man ju ha en front att slåss på och låta sina villagers vara mil därifrån och bara ta det lugnt och absolut inte uttsättas för fara.

Anfall tips
Vid ett anfall brukar du nog som jag göra en stor arme` sedan gå in i fiendebasen och låta dom göra sitt tills dom dör,testa att göra detta men när du börjar gå mot fiendebasen så startar du en till produktion av militanta enheter, eftersom när din första våg är död så är den andra vågen oerhört effektiv,då har du säkert dödat många av fiendens stridande gubbar och gjort dom svaga för ytterligare en attack. denna attacken kan man om man är smart,använda för en attack på en annan sida av fiendebasen då mycket av deras försvar är kvar vid förra attack stället. T.EX. så kanske dom har ett guld insamlings ställe lite utanför basen där det innan fanns en hel del bågskyttar och annat.men som nu ligger döda vid förra anfalls platsen,PANG BOOM! så är alla deras 14 villagers döda i guldgruvan.

Ett sista råd.
Ha respekt för fiendens Onager!

Fusket har betyget 6.4 (5 betygssättare).