8 december 2006
    555
    -

9.2 9.3

Speltest av Jusse

Inskickad av Jusse den 04/07 -07 13:28

Det handlar om en pojke som heter Link. Han är en får herde från byn Ordon village. Han går klädd i traditionsenlig folkdräkt och barnen i byn beundrar honom. Ett barn vid namn Collin vill bli precis som Link när han blir stor! En dag när en flicka vid namn Ilia går iväg och tvättar Links häst Epona, så ska Link lämna en sak till kungafamiljen i Hyrule så behöver han ju sin häst! Så när Link och Collin som också földe med kommer fram till dom så kommer det monster ridande på vildsvin och slår dom medvetslösa. Dom tillfångatar Ilia, Collin och alla dom andra barnen i byn! Senare när Link vaknar upp så börjar han leta efter dom när han kommer fram till en stor svart och lite gul vägg, så kommer det fram en stor hand ur väggen och drar in Link till en annan värld, Twilights värld! Där blir han tillfångatagen och när han sen vaknar upp märker han att han har blivit förvandlad till en varg! Och där börjar äventyret om att rädda barnen från byn och att rädda världen!

Jag tycker det The Legend of Zelda: Twilight Princess är ett väldigt roligt och spännande spel! Man får hela tiden vara på sin vakt och vara berädd på om det kommer fiender eller andra saker! Det finns också sidequest's som man ibland måste klara och ibland bara för att få saker som man kan behöva! Men jag tycker att det är ett väldigt roligt och spännande spel som jag tycker att alla som har Wii borde köpa och att det t.o.m. är en andledning till att köpa Wii!

*Grafik: Grafiken är väldigt bra men dom har gjort några grafik missar. t.ex. om man dör kan man falla rakt igenom väggar, fiender m.m. Jag ger grafiken en 9

*Spelkänsla: Spelkänslan är väldigt bra!! För man lever sig värkligen in i spelet det känns som om man håller i svärdet när man svingar kontrollen! Jag ger spelkänslan en 10

*Ljud:Jag tycker ljudet är bra! Ljudet från kontrollen när man spänner pilbågen och när man skjuter. Jag ger ljudet en 9