Intelligent Systems
    108
    -

8.7 7.9

Speltest av mariobros1

Inskickad av mariobros1 den 25/08 -08 12:10

Vad gör man i spelet: Mario och pixln Tippi ska resa runt 8 världar för att hitta 7 Pure hearts och rädda deras vänner och för att stoppa lord Bleck och hans kulpaner. Pixls är magiska varelser som ger Mario magiska krafter, och med dom krafterna kan Mario stoppa alla fienderna som försöker stoppa honom. Det finns också items som ger Mario förmågor att kunna göra massa andra häftiga saker. Men kan Mario hitta alla pixls, pure hearts och rädda sina vänner det får ni se sen. Story: Allt börjar med att en liten Toad kommer inspringande till Mario och Luigis hus. Toad säger att prinsessan Peach har blivit kidnappad och Mario bröderna förstår på en gång vem som har kidnappat henne Bowser. Så Mario och Luigi går iväg till bowser castle för att rädda Peach. Men när dom kommer ditt så blir dom förvånade Bowser sa att han inte hade kidnappat Peach, han hade precis tänkt åka till mushroom kingdom och kidnappa Peach men han hade inte gjort det än. Och då kommer en mystisk figur upp med Peach fången i en magisk bur. Han heter Lord Bleck och han planerar att göra någonting med hjälp av en magisk ond profetia. Han suger upp Bowser, Luigi, Peach och alla Bowsers slavar i en mörk virvel som tar dom till hans värld. Mario klarade sig från virveln men då är det ju upp till Mario att rädda Peach, Luigi och tom Bowser från den onda Lord Bleck.

Jag tycker det är jätte skoj, det är väldigt annorlunda än dom tidigare Paper Mario spelen. Det är mycket svårt med alla gåtorna, alla bossarna och att hitta alla hemliga vägar, Men om man är smart kan man nog klara det. Det är också väldigt spännande med alla olika fienderna som försöker fånga in Mario och hans vänner. Den här gången får man också vara Peach Bowser och Luigi lika mycket som man får vara Mario så alla dom får man välja mellan hela tiden när man räddat dom. Alla har olika förmågor: Peach har paraply förmågan hon kan sväva uppe i luften med hennes paraply, Bowser är långsam men han kan spruta en mycket kraftfull eld som kan bränna upp saler, Luigi kan hoppa jätte högt upp med sitt jätte hopp och Mario är snabb och kan förvandla sig själv från 2d läge till 3d läge.

Grafiken är jätte bra, det blir så häftigt att resa runt alla världarna i Paper det gör grafiken extra häftig. Spelkänlsan här strålande, förut var det ju bara att man hoppade på Goombas och Koopas men den här gången möter dom mer än det, helt nya fiender och trollkarlar möter dom den här gången. Betyget mellan 1-10 till det spelet från mig blir 9.

Totalbetyg: 9 Ljud: 9 Grafik: 8 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9