11 juni 2010
    73
    -

9.5 9.8

Speltest av brisenx2

Inskickad av brisenx2 den 15/06 -10 11:00

Idag är det en speciell dag för svampriket, det är stjärnstoftsfestivalen. En dag som bara händer vart hundrade år. Mario har fått meddelande från Peach. Hon undrar om Mario vill äta lite tårta och titta på stjärnfallen. Mario vill såklart det och springer dit men på vägen möter Mario en luma som direkt börjar gilla Mario så går dom till slottet. Men där väntar en otrevlig överraskning på dom. Bowser har blivit en jätte som kidnappar Peach och sen när han ser Mario sticker han ut i rymden. Mario följer efter Bowser men hamnar på den första galaxen: sky station galaxy. Sen hamnar mario på ett rymdskepps liknande planet. Där möter Mario en stor luma med namnet Lubba. Han berättar deras skepp har slut på kraft för att ett monster (han menar bowser) har tagit stjärnorna till skeppet. Lubba vill att Mario ska hjälpa dom att jaga Bowser. Mario säger ja och lubba förvandlar skeppet så att det blir ett Mario huvud och sen börjar äventyret.

Detta spel är en av dom bästa spelen hittills det har Nintendo gjort bra. Det finns många överraskningar. Till exempel efter du har samlat alla 120 stjärnor och besegrat Bowser kommer det en överraskning jag berättar inte vad det är men ni får en ledtråd ni kommer kunna samla fler stjärnor. Och det finns många nya saker i spelet tillexempel Yoshi. Och det finns nya föremål som är Cloud Mario och Rock Mario. Du kan fortfarande köra som Luigi i spelet vilket är väldigt roligt. Det är också roligt att det här spelet har ett långt och klurigt äventyr.

Grafiken är bra gubbarna är snygga och har finna färger. Det blir en färgstark 10.

Spelkänslan är toppen när man börjar vill man aldrig sluta. Man känner att det blir en 10.

Ljuden är fantastiskt Det bästa jag har hört. Och det finns många gamla låtar med t.ex. Rainbow Road från Super Mario 64. Man hör att det blir en 10.