11 juni 2010
    73
    -

9.5 9.8

Speltest av ante10

Inskickad av ante10 den 14/06 -10 10:46

Super Mario Galaxy 2 är den helt fantastiska fortsättningen av världens bästa plattform spel. Spelet börjar med att stjärnstoft singlar ner över Mushroom Kingdom. Då hålls den stora stjärnstoftsfestivalen som bara äger rum en gång vart hundrade år. Peach har skickat ett meddelande till Mario och undrar om han vill äta lite tårta med honom medans dom tittar på stjärnfallen. Mario Sprang direkt till slottet där hon väntade. På vägen dit hittar mario en vilsen liten Luma(unga stjärnor som bor överallt i universum). Luman blev förtjust i Mario och tillsammans gick dom till slottet.
Men när dom kom dit så var Bowser där och förstörde allt. Han är jättestor och kidnappar Peach rakt framför ögonen på Mario och flyr iväg med henne så att Peach tvingas att baka en tårta till han istället till Mario. En massa kristaller har kraschlandat i stället och visar sig innehålla Lumas. Mario befriar en och den Luman förvandlade sig till en Launch star som Mario skjuter sig fram till första galaxen: Sky station galaxy.

När du har hittat den första stjärnan i galaxen så kommer du till ett planet liknande skepp som är fylld med rymdresande Lumas. Chefen över skeppet heter Lubba och berättar för Mario att deras skepp har slut på kraft eftersom ett monster(dom vet inte att monstret heter bowser) slog bort alla stjärnor som tillverkar kraften till skeppet. Mario berättar för Lubba att monstret har snott hans speciella en. Lubba märker att Mario kan skaffa tillbaka alla stjärnor och gör Mario till den nye chefen över skeppet som Lubba nyss har förvandlat så att den ser ut som Mario huvud. Mario måste samla stjärnor så att skeppet kan åka längre och ända fram till Bowser. Kommer han lyckas?

Spelet är jättekul och fantastikt bra. Det här är ett av Nintendos mästerverk och nånting som verkligen fastnar i minnet. Spelet har en massa överraskningar,som att besgrat Bowser efter samlat 120 stjärnor. Det är en överraskning som får er att tappa hakan. Det finns nya fiender som Hammer bros. och nya föremål som Cloud Mario och bossar som Gobblegut. Tänk att Mario skulle komma så långt. Den serien kommer aldrig att sluta.

Grafiken gör dig glad på grund av den färg glada omgivningen,så jag ger den i utbyte en vacker 10.

Spelkänslan får tag i dig som en bläckfisk och du kan inte låta bli att sluta spela. Den får också en 10.

Ljudet är det bästa jag har hört hittils, särskilt remaken till Bowsers Dark World i Super Mario 64, så den får en 10 också.