125
    -

8.9 9.2

Speltest av Swires

Inskickad av Swires den 09/05 -10 21:58

I detta spel kommer du träffa: Mario, Luigi, Bowser, Toads och många, många fler!
Det är prinsessan Peach födelsedag. Dom hade en super stor tårta. När dom hade burit in tårtan hoppade Bowser JR och massa fiender upp ur tårtan och tog prinsessan. Mario och Luigi följde efter men han inte. I detta spel kommer du att få: Åka kanoner, Utmana bossar, Träffa på en fiende och många fler saker. Det finns 9 världar. Värld 9 år en specialvärld. På värld 9 finns inga bossar, bara 8 stycken blandade banor från Lava till Gräs. På värld 8 väntar bossen Bowser och prinsessan. Det finns också nya grejer i New Super Mario Bros. Som till exempel: Flyghatt och Pingvinkropp. En sak som inte finns är Big-Mushroom som finns i New Super Mario Bros (Ds). Man kan spela Free Play också. Där kan man köra valfri bana eller annat skoj. Man kan vara upp till 4 spelare samtidigt på en enda spelruta.

Jag tyckte att spelet var jätteroligt (från början). När jag klarat ut det vart det helt plötsligt tråkigt och jag slutade spela det. Allt annat var rättså bra. Dom hade verkligen lyckats med spelet! Det är bättre än Super Mario Galaxy, fast jag har inte klarat ut det än. Jag gillar 2D-spel, inte 3D så det får ett +. Grafiken är som på riktigt (nästan)!

Grafik: Grafiken är suverän! Man ser hur mycket tid dom lagt ner till spelet. Det är också bra grafik på allt annat. Så den får +1!

Spelkänsla: Om man trycker på högerpilen så flyttar den sig väldigt mycket, och för det får det -2.

Ljud: Ljudet är väl bra det också. Man hör när dom hoppar och när dom går från bana till bana osv. Så det får +1