21 november 2008
    EA Vancouver
    18
    -

8.5 10

Inskickad av Fuska-nu den 24/07 -09 22:02

Du är en polis, som är under "täckmantel". Du klär ut dig till en helt vanlig ny streetracerförare för att få mer information om droglangare och andra gäng. En tjej, vid namn Chase, ger dig lite information om gängen och lite mer större racerförare som du ska möta. Polischefen ger dig en bil. Den är helt lagom för en nybörjare men man samlar ju in pengar för att få nya bilar. Ingen vet något om att du är en polis. Dom tycker att det är väldigt konstigt för en nybörjare, för att du kan hantera bilen lite väl bra. Efter ett tag som streetracerförare, så upptäcker en kille vid namn Hector att du är otroligt duktigt på att köra race. Han ger dig några uppdrag om att stjäla bilar från andra gäng och då får du pengar. När du varit i gänget länge nog, så tycker folk om dig och din skicklighet, då får du också ett väldigt bra rykte. Dom erbjuder dig med en hel del jobb. Det kan vara att sno bilar, slå ut andra gäng och slå ut andra gängs ledare så att du får fler bilar. Du kan samla in pengar för att köpa andra bilar eller uppgradera dom.

Jag har alltid gillat Need for Speed. Det är nog det bästa spelet jag någonsin har spelat. Jag har spelat alla Need for Speed och jag längtar fortfarande på nya Need for Speed spel. Jag har spelat det sen jag var 4 år och då använde jag själv en ratt och jag älskade det och fastnade vid det. Jag har ju alltid varit intresserad av bilspel och Need for Speed är ju det: ett bilspel. Spelet har den underbaraste storyn som finns. Det är långt och verkligare. Det finns över 40 olika bilar att köpa. Det finns europeiska, japanska och amerikanska bilar, tillexempel Nissan Skyline, Bugatti Veyron och Fort Mustang. Det finns ju jätte många bilar att välja på. Helt klart det bästa Need for Speed spelet.

Grafiken: Grafiken är underbar, detaljerad och fantastisk. Det är otroligt verkligt. Jag ger en stor och en solklar 10.

Spelkänslan: Den är helt klart otrolig. Man sitter inne i spelet när man väl har börjat att spelat. En fantastisk 10.

Ljudet: Ljudet är underbart och detaljerat. Jag fattar inte hur dom har kunnat göra det så bra. När man kör fort, hör man vinden och man kan höra vattnen när man kör på broar över vattnet så hör man vågorna. Helt klart fantastiskt och underbart ljud, så det blir en fin 10.

Hållbarhet: Man kan spela det i timmar, dagar, år! Helt klart det bästa spelet och man spela det länge. En 10.