EA Bright Light
    16
    -

8.6 7.1

Speltest av _j_o_n_a_s_

Inskickad av _j_o_n_a_s_ den 08/11 -10 20:03

Spelet handlar om Harry Potter och hans två vänner Hermione och Ron ska besegra Lord Voldemort. Voldemort är en ond trollkarl som har dödat Harrys föräldrar och gudfar. Harry går på en skola där alla är magiker och där finns det 4 elevhem (Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw och Slytherin). Harry misstänker en viss Draco Malfoy (en elev i det "onda" elevhemet Slytherin) för att vara en dödsätare. Dödsätare är de som hjälper Lord Voldemort med att ta över världen. Lord Voldemort dödar människor med trollformeln 'Avada Kedavra' som är helt olaglig att använda i den magiska världen. Harry är den enda människa som någonsin överlevt 'Avada Kedavra' och därför är han jättekänd. Dessvärre är han den enda person Lord Voldermort vill döda och försöker söka upp Harry på många sätt. Ska Harry kunna stoppa Lord Voldemort? Det får du veta om du spelar spelet.

Jag tycker att spelet är roligt. Jag har nästan varvat det. Man kan faktiskt aldrig få nog av Harry Potter-spelen för de är jätteroliga varje gång man spelar de. Du kan varva de flera gånger på olika svårighetsgrader och också göra sakerna mycket bättre så de tar tid att bli klar med allt i spelet, det finns 150 Hogwarts-sköldar att samla in och det har jag inte gjort än även om jag har spelat det riktigt länge. Harry Potter är ett spel jag verkligen rekommenderar för alla.

Grafik: Grafiken är riktigt bra på alla konsoler jag spelat det på.

Spelkänsla: Spelkänslan är den också bra, man kan känna både sorg och lycka när man spelar.

Ljud: Jag tycker ljuden är helt okej. Man har bra röster och bra ljud till saker som händer.