Vicarious Visions
    189
    -

8.9 8.5

Speltest av Mckay

Inskickad av Mckay den 05/03 -08 06:41

2007 har varit ett nervöst år för Guitar Hero fans eftersom Harmonix lämnade Guitar Hero serien bakom sig och satsade på det nya spelet Rock Band. Guitar Hero serien har nu fått nya hussar, Neversoft. Företaget Neversoft har tidigare gjort Vilda Västern - spel , ett Spindelmannenspel , ett tiotal skateboardspel och exakt noll komma noll musikspel. Klart fansen var nervösa. Men Neversoft lyckades med att skapa Guitar Hero III Legens of Rock. Spelet blev en stor succé , det är dags för fansen att andas ut och börja Rocka!

Guitar Hero III Ledgens of Rock har en helt ny spel upplevelse. Istället för att hålla i en kontroll så har du en plastgitarr i händerna. Spelet går ut på att du ska spela de noter som kommer mot dig i TV skärmen, man ska trycka på en knapp på gitarren och sammtidigt slå på strömbaren som ska föreställa en sträng. Du får välja karaktär som du kommer att se i bakgrunden. Det finns allt från påhittade karaktärer som djävulen till riktiga Gitarr Hjältar som Slash från Guns avd Roses. Du kan också välja gitarr som din karaktär kommer att spela på. Alla kända gitarrmärken finns just i det här spelet. När du startar spelet kommer du att få spela en låt lista på vilken svårighetsgrad du vill. Det finns alla slags kända låtar som: Through Fire and Flames av Dragon Force , One av Metallica , Rock and Roll all Nite av Kiss och många mer. Det finns också några svenska låtar med i spelet. När du klarar av låt för låt utan att publiken buar ut dig kommer du att få möta kända gitarrister i en gitarr duell, du kommer att få möta Tom Morello och Slash. För varje låt som du klarar kommer du att tjäna "Cash". Med de pengarna kommer du att kunna köpa nya gitarrer och karaktärer.

Guitar Hero börjar likna en Rock & Roll Hall of Fame för den digitala generationen.

Neversoft har verkligen lyckats med det här spelet. Från att göra Skateboard spel till musikspel har Neversoft haft fina planer för det här spelet. Tycker du om att spela gitarr som jag så kommer du att älska att spela Guitar Hero III. Men efter att du har spelat i några veckor kommer du fort att tröttna eftersom att trycka på knappar inte är lika roligt som att göra riktiga accord med en riktig gitarr.

Grafik: Jag gav spelets grafik en 6:a för att grafiken till Wii är sådär halvbra. Men grafiken till Xbox 360 och Playstation 3 är absolut strålande. När trummisen i bakrunden slår på drummorna till Wii så är han ca 1 meter från själva drumman.

Spelkänsla: Jag gav spelets spelkänsla en glänsande 9:a eftersom att spela med en gitarr är så mycket roligare och underhållande än att sitta ner med en kontroll i handen.

Ljud: Jag gav spelets ljud en 5:a. När noterna kommer mot dig ska ljudets melodi komma sammtidigt som du har slått på knappen. Men ljudet kommer antingen före eller efter i vissa låtar vilket kan göra att du trycker antingen efter eller före noten har kommit till dig och då förlorar du poäng.
Ljudet till Wii versionen är MONO. Det betyder att det är det enklaste och dåligaste ljudet man kan ha.

Hållbarhet: Jag gav spelets hållbarhet en 7:a. Allting riktar sig åt plastgitarren. Den kan lätt gå sönder om du är aggresiv eller om du är på dåligt humör. Whammyn , som finns på gitarren som gör att ljudet låter collare går ofta sönder och fungerar inte. Händer det att Whammyn går sönder mitt i en gitarr duell så är det kört !

Jag ger spelet en 8 av 10 poäng.

Hälsningar: Mckay

Totalbetyg: 6.8 Ljud: 5 Grafik: 6 Hållbarhet: 7 Spelkänsla: 9