19 oktober 2007
    272
    -

9.3 8.4

Speltest av Chrillenko

Inskickad av Chrillenko den 29/03 -08 17:33

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass är en fortsättning på The Legend of Zelda: The Wind Waker. Spelet handlar om Link som letar efter Tetra som har blivit tillfångatagen av det fruktade Ghost Ship. Link hittas av en fé vid namn Ciela. Hon tar med Link till Grandpa (Oshus) han berättar att Link ska söka upp en sjöman som heter Linebeck. När du fått reda på att Linebeck är i Temple of the Ocean King skyndar du dig genast dit. När du ser att Linebeck är fångad bakom massa taggar befriar du honom och hittar en sjökarta som det är ett mystiskt tecken på. I sökandet efter Tetra vill Oshus att de ska besöka en sppågumma som kan berätta vad Link ska göra. När de kommer dit så träffar de spågumman och hon berättar att de gå in i en grotta full av monster och leta efter spirit of power som kommer att hjälpa Link. Linebeck som är livrädd vågar inte följa med och stannar borta vid skeppet för att svabba däcket på båten. När Link sedan återvänder med spirit of power berättar hon att de måste söka efter en till ledtråd i temple of the Ocean king. Det templet suger livet ur folk så hur ska de ta sig ner i templet? Då kommer Oshus med en bra idé, det tar Phantom Hourglass och går ner! Då är de skyddade tills sanden är slut. Detta spel går ut på att hitta ledtrådar så att Link kan finna Ghost Ship och Tetra.

Jag tycker att det här Zelda-spelet är det tråkigaste Zelda-spelet jag har spelat. Visst, det är kul och spännande, men alla templen i det här spelet är för enkla. Man klarar ut ett tempel på TIO minuter. Det är inte kul, det vara långa tempel som tar en timme minst att klara ut, men tio minuter lite. Jag klarade ut spelet från julafton 2007 till nyårsafton. En sak som är kul med detta spel är att samla Power, Wisdom och Courage gems, som gör Link starkare. Det finns också ett läge där man kan köra mot en kompis när en spelare är Link och ska samla Force gems medans den andra styr tre phantoms som ska försöka slå Link vilket avslutar den spelarens runda som Link. Man byter efter varje runda och den som har mest poäng efter tre rundor vinner! Det finns också mini-games på huvudspelet där man kan vinna treasures, bomb-bags och rupees.

Grafik: Om man jämför med Twilight Princess så har Phantom Hourglass jättedålig grafik och det är vad jag tycker också bara för att det är en fortsättning på ett spel måste det väl inte vara likadan grafik på detta spel? Wind Waker har bättre grafik än Phantom Hourglass och det tycker jag är dåligt eftersom att Phantom Hourglass kom efter Wind Waker och då borde det väl vara lite bättre grafik. Men det kanske är svårt att ha väldigt bra grafik på ett Nintendo ds-spel, vad vet jag men det kanske beror på det.
Spelkänsla: Det här spelet är jättelätt och det tycker jag inte är kul, för det ska vara lite svårt på det här spelet behöver man knappt tänka , bara göra.
Ljud: Musiken på detta spel är konstig, ibland bra, ibland skitbra, ibland dålig, ibland skitdålig alltså konstig. Men man hör den väldigt bra.
Hållbarhet: Man tröttnar lätt på det här spelet, när man har kommit långt så blir det tråkigt helt enkelt! Sammanfattning: Långtråkigt