22 maj 2009
    185
    -

8.5 8.8

Speltest av pokemaster9

Inskickad av pokemaster9 den 28/06 -09 16:54

Detta pokémon spela handlar om sig själv och sin rival som vill bli världens bästa pokémon tränare precis som du. Men på vägen att bli det kommer det nya hinder. Team Galatic försöker skapa en ny värld (dimension). För att göra det behöver dom fakta om dom legendariska pokémon och den viktigaste pokémon dom behöver är den som har huvud rollen Giratina. Dom som leder och styr i Team Galatic är Cyrus, Venus, Mars, Charon och Jupiter. Men man är inte den ända som vill stoppa Team Galatic det vill Spionen Locker också. Som har spionerat på dom ett tag. Cinthya är en vän man träffar på vägen hon hjälper en med att försöka stoppa team Galatics onda planer. Men i slutet kommer ni få en överraskning. Cinthya är ledaren för the Elite 4. När man tror att man besegrat team Galatic kommer dom att vara i Stark mountain en vulkan och dom vill ta heatrans sten men man stoppar dom. Dom övriga sakerna är att fylla ens pokédex och national pokédex. Men man behöver inte se Mew, Lugia, Celebi mm. för att fylla national pokédex. En sak som är en av dom svåraste är att vinna över Battle frontier.

Jag tycker att spelet är roligt, spännande och jätte bra. Spelet var svårare än Pearl och Diamond. Ens rival var starkare och hade mycket bättre pokémon. Gymmen hade bytt ordning hur man mötte dom och några såg annorlunda ut. Gymmens ledare var inte svårare en innan men gymmen var mycket roligare att göra. När jag hade fått det var det ända spel jag spelade. Dom hade ändrat rätt så mycket från Diamond och Pearl.

Grafiken var bra som i dom flesta pokémon spel och tränarna och pokémon hade nya rörelser så när man mötte dom hoppade och rörde dom sig på olika sett än i Diamond och Pearl. Ljudet var lite bättre än i Diamond och Pearl men inte någon större skillnad. Hållbarheten var bra och man kan spela hur mycket som helst utan att tröttna och det finns nya saker att göra hela tiden. Spelkänslan var bra och man kände sig nästan som man var i spelet och när man hade lite liv kvar kände man sig hur nervös man var.