10 november 2006
    ChunSoft
    269
    -

8.8 8.2

Inskickad av Fuska-nu den 13/01 -11 16:26

Spelet börjar med att du drömmer och får svara på massor av frågor, du svarar på frågorna för att få veta vilken pokémon som passar dig! När du svarat på frågorna så får du några alternativ vem som ska bli din pokémon kompis. Nu så börjar det mesta. Du (som i vanliga fall är en människa) upptäcker plötsligt att du blivit en pokémon! Du är helt chockad förstås. Nu kommer en Butterfree förbi. Den är helt vild för att hon har tappat bort sin unge, Caterpie. Du och din kompis får då hjälpa till. Ni får gå in nu i skogen "Tiny Woods". Ni får börja i nivå 5 och har endast 2 attacker. För att använda attackerna så trycker du på pekskärmen en ruta där det står "Moves"(rörelser/attacker). Oftast är det sånt som Tackling och Growl. Ni måste gå upp 3 våningar för att hitta Caterpie (det vill säga litet). För att komma upp en våning ska du endast leta efter en ruta med en trappa på, dem går upp eller ner (Det är olika på vissa grottor, skogar m.m.). Efteråt då ni hittat Caterpie så tackar Butterfree er såklart. Sedan kommer din kompis på en idé. Han tycker att ni ska skapa ett så kallat "räddnings team". Du får själv bestämma namnet, sedan så bygger ni upp ett litet hus till ert "räddnings team". Efter ett tag så byter huset form, eller ni förnyar det. Och efter ett till tag så förnyar ni det igen (då blir det klart). Jag tycker alla 3 husen ser fina ut, sista kommer att se ut som den pokémonen du är. Själva mottot till spelet är ofta ”Tänk om du vakna upp och upptäckte att du var en pokémon!”.

Det är en larvig fråga med tanke på vad bra spelet är. När du väl köpt det kommer du förstå vad jag pratar om.
Spelet är inte "strålande" utan världsklass. Detta är mitt bästa spel jag kört och det bästa pokémon spelet som gjort tycker jag. Det är en liten förnyad version av Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team. Jag föredrar dock det här, det andra var rätt svåra (det var till Game Boy Advance) kontroller. Jag älskar historien också, den handlar som sagt hur det också är att vara en pokémon. Spelet är grymt bättre en dem nya Mystery Dungeon spelen (T.ex. Pokémon Explorers of Darkness/Time/Sky) som då också är ganska bra ändå. Handlingen är kort sagt grym, men också härlig och underhållande. Du hör också att spelet vunnit mitt förtroende? – Det är klart, det är ju ändå världens bästa spel (enligt mig, åtminstone).

Detta är den svåraste punkten till det här spelet. Ska ändå försöka hitta nackdelar. Spelet är både bra för pokémon fans och andra som nyss börjat med pokémon
Grafik: Riktigt härlig, en rejäl rival till dem nya spelen. Jag älskar den! 10/10, kanske skulle vara en 9/10 om jag var lite mer seriös.
Spelkänsla: För mig som älskar Squirtle och Bulbasaur (2 av mina favoriter som jag är i spelet) blir det en succé. Man känner sig verkligen som en pokémon i spelet. Vad tror du jag ger för betyg? 10 såklart
Ljud: Spel musiken är också en stor fördel och förtjänar en 10:a.
Hållbarheten: Nämnde jag att jag spelat det i ett år och fortfarande inte klarat ut det? Det är ju så kul att jag för några dagar sedan beställde ett till (springer strax ut till brevlådan och kollar om det kommit). 10/10 såklart!