Pokémon Diamond & Pearl
    27 juli 2007
    591
    -

8.9 8.1

Inskickad av Fuska-nu den 04/02 -10 19:36

Du börjar i ditt hus och din mamma säger att din kompis har letat efter dig. Du går och pratar med din vän och ni går tillsammans till Lake Verity, den närmast belägna sjön. När ni kommer dit ser ni en gammal man och en ung pojke som står och pratar. Lite senare i spelet visar detta sig var den berömda professor Rowan och Lucas. När dom försvinner tappar dom en väska och du och din kompis går fram och kollar i väskan och i den finns 3 Pokébollar. Du ska nu välja din första Pokémon! Du kan välja mellan vattentypen Piplup, eldtypen Chimchar eller grästypen Turtwig. Här börjar äventyret. Du ska nämligen äntligen uppfylla "jag ska fånga dem alla!".

Jag älskar detta spelet! Jag som aldrig tidigare spelat GBA-versionerna eller något Pokémon-spel överhuvudtaget blev som förtrollad. Jag minns inte hur många gånger man som liten kollat på Pokémon-avsnitten och önskat att man själv var i Pokémon-världen. Äntligen kunde man uppfylla den drömmen (nästan i alla fall). Det jag möjligtvis tänker på är att första gången är det jätteroligt och spännande med allting, men hur blir det nästa gång man spelar det och gången efter den? Kommer det verkligen att vara lika roligt restrerande gånger? Den andra saken är att det är tråkigt att träna Pokémon precis innan ligan. Jag slutade nästan spela när det var så.

Grafiken var väldigt bra. Jag trodde inte att det skulle vara sådan grafik innan jag spelat spelet, otroligt bra för att vara ett Nintendo DS-spel.

Spelkänslan måste jag ge en 10. Jag har aldrig varit så klistrad vid mitt Nintendo DS som under perioden då jag spelade Pokémon Pearl.

Mycket bra ljud. Det är olika sortes ljud på olika platser, men personligen är jag den sorten som har ljudet avstängt när jag spelar.