7 oktober 2005
    518
    -

8.7 8.5

Speltest av michan_92

Inskickad av michan_92 den 25/01 -06 22:30

Spelet Nintendogs är spelet för dig som älskar hundar! Men även de som inte gillar hundar så mycket kommer att tycka att detta spel är jättekul! I spelet så är man en hundtränare. Man köper in hundar och tar hand om dem, lär dem nya trix, tävlar med dem, går ut i parken och mycket mer! Man gör allting som en hundägare måste göra. Man kan köpa leksaker och halsband m.m. till dem. Man måste ta hand om sin hund och ge den mat och vatten, man måste leka med dem, bada dem och ge dem mycket kärlek. Om man inte gör det så kan hundarna rymma. Man måste tjäna pengar så att man kan köpa mat till hundarna. För att få pengar kan man vinna tävlingar eller sälja saker som din hund hittar. I spelet finns flera olika raser att välja på, och det blir mer och mer ju mer man spelar. Om man sköter sin hund bra, får man Trainer Points. Ju mer Trainer Points man får desto mer saker kan man köpa! Spelet utspelar sig i en liten stad med två parker, två affärer, ett agility center och huset där man bor i. I Nintendogs kan man spela med två spelare igenom något som kallas "Bark mode" då kan man byta saker med varandra m.m.

Jag tycker att spelet är jättekul! Spelet är väldigt verklighetstroget, vilket är jättebra. Det är nästan som att ha en riktig hund. Spelets åldersgräns är 3 år, men det är lite för lite, om man ska förstå hur man ska göra. Spelet finns bara på engelska, så om man vill förstå vad man säger, så måste man ha pluggat engelska ett tag, det är rätt svår engelska i spelet. Spelet kostar runt 400 kronor, och jag tycker spelet är mer än väl värt pengarna!

Grafiken var mycket bättre än vad jag hade trott! Det finns inget fel med den tycker jag.

Spelkänslan är jättebra! Allting känns nästan som på riktigt, och man lever sig lätt in i spelet. Spelet är mycket verklighetstroget, vilket ökar spelkänslan ännu mer.

Ljudet kunde ha varit mycket bättre. Det är tråkig bakgrundsmusik som kommer om och om igen, och man tröttnar jättelätt på den. När hundarna skäller så låter nästan alla hundar likadant, det är också tråkigt.

Hållbarheten är väldigt bra! Man vill bara spela mer och mer hela tiden och man vill aldrig sluta! Men efter ett tag så händer det inte så många nya saker, och det kan göra spelet lite drygt ibland.

Totalbetyg: 8.3 Ljud: 6 Grafik: 10 Hållbarhet: 8 Spelkänsla: 9