Metroid Prime Hunters
    5 maj 2006
    230
    -

8.1 8.5

Inskickad av Fuska-nu den 11/03 -08 06:58

En energikälla upptäcks av den Galaktiska Federationen långt ute i en annan galax. De skickar dit prisjägaren Samus Aran för att ta reda på vad detta innebär. Samus märker att det behövs 7 ocoliths, som är kristaller. Med hjälp av de här kristallerna så får man en övernaturlig kraft. Men det är inte endast Samus Aran som är ute och letar efter dessa kristaller. Här och där lurar 6 andra prisjägare som själva försöker att ta åt sig de 7 ocoliths som har skyddats av ett urdött folk.

Om man först och främst har spelat de andra Metroid-Prime spelen så varnar jag dig. DET HÄR ÄR INGET SPEL SOM HAR SATSAT MYCKET PÅ SINGLE PLAYER! Nej, det finns 4 planeter att åka runt till och 6 prisjägare som gör allt för att stoppa dig. Alla planeter är så små och jag undrar inte om man kan klara spelet på minst tre timmar... Du tar dig vidare från planet till planet och samlar in kristallerna. Alltså, bossarna. Det är nog nästan det sämsta i hela spelet. Det finns bara två stycken som du ständigt möter om hela tiden, dem har bara lite uppgraderingar lite då och då.
Men nu till spelets charm. Det är själva Wi-Fi:n som Nintendo har satsat på. Om du inte vet vad Wi-Fi är, så är det att man kan spela mot andra runtom världen. Och det här har Nintendo gjort riktigt bra. Du kan spela tillsammans med tre andra i samma rum som inte ens har Metroid Prime Hunters. Du kan registrera vänner och möta dem i en hederlig match.
Eller så kan du köra rankade matcher mot vem som helst över hela världen. Du söker efter spelare. Den kan högst hitta tre motståndare och sedan kastas ni in i att välja karaktär. Och här behöver du inte bara vara Samus. Du kan vara alla de 6 prisjägarna som befinner sig på Single Player. Sedan är det en bana som ska väljas. Det finns massor med möjligheter att köra med genom Wi-Fi:n. Battle, Survivor o.s.v.

Och det är inte nog. Du får ett eget jägarlicens som detaljerat visar hur många matcher du har vunnit, vilket ditt favorit vapen är, hur många stjärnor du har och så mycket mer!

Jag rekommenderar dig till att köpa detta spel ifall du har tillgång till Wi-fi!

Grarfik: Grafiken är faktiskt mycket bra. Det liknar de andra Prime-spelen fast i Ds-format då. Och några filmer gör det bara bättre!