Hudson Soft
    70
    -

8.1 7.6

Speltest av skate_1986

Inskickad av skate_1986 den 15/03 -08 07:26

Spelet börjar med att Mario och alla andra figurer blev inbjudna på fest hos Bowser och Bowser Jr. Alla fick äta precis hur mycket de ville, men vad de inte riktigt tänker på är att Bowser har lurat en fälla för dem. Bowsers hemliga vapen består i av att han förkrymper alla spelare i spelat till miniatyrer, och tar Marios himlakristall. Det är nu det roliga börjar med att ta tillbaka alla kristaller från Bowser som jag har för mig är 5 till antalet. Synd bara att detta spel inte stödjer spel via Wi-Fi. Hela spelet går ut på att man ska spela en massa minispel för att tjäna ihop Mario Points (Mp-points), och med dessa så låser man upp olika saker som ex. troféer, nya minispel, figurer, badages (precis samma som i Mario & Luigi: Partners in time). Bland spelen som finns är: Cucumber jacks- Att man är 2 spelare som ska slica upp en hel gurka före motståndaren, Soap Surfers- Att man är minst 2 spelare(men även 4 spelare) och så åker man runt i tvättstället, och den som har klarat sig längst har vunnit. Get the led out. Att man ska slå på sin penna och den som trycker ut stiftet(gör längsta bläckranden) har vunnit. Självklart så finns det flera men dessa är så många. Man kan även spela i mulitplayer mode dvs att på samma spel så kan upp till 4 spelare linkande Mario Kart, Super Mario m.fl.

Ett helt underbart spel som man nästan inte han tröttna på. Helt enkelt ett måste för den inbitne spelnörden och nostalgikern. Dock en liten parantes för att ljud och grafik inte är den allra bästa på vissa konsoller av den lite mera modena varianten av Ds som heter Lite. En annan liten svaghet med detta spel är att flertalet av alla menyer måste man läsa, och är inte speciellt enkla att "klicka" bort, samt att man för att spara på touchskärmen så trycker man på A-knappen.

Beträffande grafiken så är spelet väldigt bra gjort, men man ska ha i åtanke att detta inte är någon superduper kraftprocessor i denna spelmaskin. Samma sak gäller ljudet, och då i första hand på Liten. Varför hållbarheten hamnade så högt upp i listan är att flertalet av de gamla spelen som fanns med i tidigare versioner hänger med fast i ny tappning.

Totalbetyg: 8.5 Ljud: 7 Grafik: 8 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9