9 oktober 2008
    Konami
    1
    -

9.5 10

Inskickad av Fuska-nu den 09/05 -10 22:01

Du väljer att spela som Claire eller Sam (jag rekommenderar Sam då han kan göra mycket mer). När du kommer till ön som Sam har du tappat minnet; du vet inte vad du heter, var du kommer ifrån eller vad du gör på ön. Som tur är träffar du Claire på ön, och hon påstår sig vara din flickvän. Tillsammans upptäcker ni en grotta där ni bosätter er, men ön är fortfarande helt okänd för er, så du måste ge dig ut på små utflykter till nya ställen. Det är under en sån utflykt du träffar James, som direkt attackerar dig med en sten av någon konstig anledning (tydligen känner du honom men det kommer du inte ihåg). För att komma ifrån ön blir han motvilligt din vän, och tillsammans med Claire försöker ni tre att hitta ett sätt att komma hem, samtidigt som du kommer ihåg mer och mer saker från ditt liv innan ön.

Jag äger både Lost in Blue och Lost in Blue 2, och så fort jag hörde om en uppföjare köpte jag det direkt. Jag hade otroligt höga krav på det nya spelet, och som tur var uppfyllde det alla. Helt underbart spel! Storyn är ganska likt dom två andra spelen, men grafiken och handlingen är mycket mer trovärdig i detta spelet. Dessutom upptäcker du nya spännande platser som ett skeppsvrak, ett övergivet labb och mystiska djunglar. Och äntligen spelar du med fler karaktärer än två!

Grafik - 5
Helt otrolig faktiskt. Karaktärerna är även lite manga-inspererade, vilket jag tycker är roligt eftersom jag gillar manga.

Spelkänsla - 10