-

8.7 -

Fler fusk

Guide

Inskickat av DarkDragonX den 16/06 -07 11:01

Här är en liten guide om vad man ska göra mot Sisters när man möter de och vad man ska göra mot Whip's Memory.

När man är ganska högt uppe vid Dracula's Castle kommer man till Sisters till slut där man möter både Stella och Loretta. När man möter de ska man använda Sanctuary (Man får den i sand världen, man behöver Frog Morph.) det lättaste sättet (Enligt mig) är och låta Charlotte kasta Sanctuary och sen kontrollera Jonathan och ställa han där framme så Charlotte står där backåt och kastar spellen. Jonathan ska göra Stone Magien, Så att han inte tar lika mycket skada och så låter du fighten gå så får du hoppas att någon av systrarna blir träffade. Efter denna strid kommer du ha tillgång till: 4a nya porträtt och Whip's Memory. Whip's memory är den siste Belmonten som använde Vampier killer, och den du måste besegra för och få True Vampire Killer.

Whip's Memory (Richter Belmont):
Ok, denna fight e ganska svår så se till att ha någon form av Healing (Potions). Denna strid är en *Optional* alltså en du inte behöver möta för o klara spelet. Men om du klarar den låser du up Richter Mode.
Bra equip och ha är: Nebula och Master Shuriken. Jag använde doc bara Nebula för jag hade inte Mastered Shuriken. Hoppa och slå och backa hela tiden. när du är vid väggen så studsa på Richters huvud över. Richters attacker är ganska många, de flesta är Vampire killer saker te.x Holy Water, Holy Cross, Axe och så har han ju också Vampire Killer. Alla är lätta och akta sig för genom att bara hoppa bakåt.  Om du hör att han säger: Grand Cruz så måste du akta dig direkt. Den kan göra Massiv skada på dig, Nästan allt Richter gör är Massiv skada. Richters Whip och Grand Cruz är det du måste oroa dig mest för. Om du har Mastered Shuriken är detta inte så svårt. Bara spam anfall med de för Richters svaghet är Dark vilket Shurikens är.
Om du klarar det får du ju True Vampire Killer som är ett av de bästa vapnena i spelet.
Ha så kul nu :).

Fusket har betyget 8 (2 betygssättare).