Animal Crossing: Wild World
    31 mars 2006
    280
    -

9 8.5

Inskickad av Fuska-nu den 03/05 -06 19:04

De som är bekanta med Animal Crossing sen tidigare vet vad det handlar om. Men dock finns det de som inte vet, så låt oss börja. Animal Crossing är ett såkallat "frihets" spel, som inte har några som helst mål du måste uppfylla (undantag hos Tom Nook i början av spelet). Så det är ditt egna lilla virtuella liv helt enkelt... du kan fiska, skaffa vänner, jobba, fiska lite till, men framför allt: leva ditt egna lilla liv. Spelet börjar med att du sitter i en taxi påväg mot den nya staden du ska flytta in i. Chauffören ställer massa frågor, och detta är riktigt fiffigt, för beroende hur du svarar: placeras ditt hus, skapas karaktärens utseende m.m

Spelet är även kompitabelt med såkallade "Nintendo Wi-Fi". Då du kan bjuda in spelare från hela världen till ditt lilla samhälle, och du kan även besöka andras. En idé som funkar perfekt till den här typen av spel, och om det inte skulle gå att köras via Wi-Fi lovar jag nog säga att man tröttnar efter en inte alls för lång tid. Det har faktiskt skapats en hel internet hemsida som liknar Tradera, där du kan sälja och köpa saker till & från andra spelare via Wi-Fi... någon kanske har en ovanlig fisk, och du kanske vill bli av med din gamla byrå.

För de intresserade heter hemsidan: http://www.nookbay.com

Ett makalöst spel, det är det enda ord jag kommer på när jag tänker efter snabbt. Om man gillade Animal Crossing till Gamecube måste man fullkomligt älska DS versionen, som är bättre på nästan alla punkter. Grafiken är knappt någon skillnad, såsom spelkänsla eller ljud. Det är helt fantastiskt att bara få gå en liten vända i byn, för att titta till mina vänner och kanske dra upp en fisk på vägen... eller kanske två. Och att spela över Wi-Fi, det ska vi inte ens prata om hur underbar den funktionen är. Köp och njut.

Grafik - 8: Ingenting har ändrats sedan Gamecube och 64 föregångarna. Eller knappt i alla fall, visst grafiken kanske är lite hackig här och där på sina stället jämfört med på Gamecube. Spelkänsla - 9: Nästan perfektion, simpel kontroll, härliga omgivningar och hur vackert är det inte att hela staden verkar vara på ett jordklot då det snurrar lite försiktigt när springer över det. Ljud - 8: Bra effekter, skön musik, störande röster... men det gör inte så mycket för det positiva överväger det negativa. Hållbarhet - 9: Själv är det jätte kul, med Wi-Fi och många vänner är det helt fantastiskt!

Totalbetyg: 8.8 Ljud: 8 Grafik: 8 Hållbarhet: 10 Spelkänsla: 9