11 december 1998
    908
    -

9.4 9.1

Speltest av Hanbergarn

Inskickad av Hanbergarn den 17/06 -07 11:20

The legend of Zelda: The Ocarina of time är ett action/fantasy spel som utspelar sig någonstans i en sagovärld. Det handlar om en liten pojke som kallas Link, han har gröna kläder blont hår och en liten mössa och är ungefär 11 år. Link bor i ett litet trevligt trähus i en by kallad Kokiri i skogen. I byn finns andra människor som alla bär gröna kläder och har en fe vilket inte link har. Men det är så det stora äventyret börjar. En fe får ett uppdrag av ett stort gammalt träd att komma och hämta link till honom. Spelet börjar och det kommer att vara länge. Den onda Ganondorf försöker ta över det kungliga slottet men det är det du ska stoppa honom ifrån.

Spelet är helt fantastiskt!!! Det börjar lite vanligt med strider och så vidare men sedan kastas man direkt in i spelet. Det är spelkänsla så det knakar. Det unika med spelet är att man har tillgång till en flöjt nämligen The Ocarina of time som man i kyrkan kan växla mellan liten och stor, det vill säga ungefär 11 och 18 år. Jag tycker att det är ganska tråkigt när man är liten men när man är stor så blir allt så häftigt nya vapen och möjligheter. I spelet så kommer man möta en rad bossar som alla är lika roliga och har olika sätt att besegras. Spelet är väldigt långt och känslan när man har klarat det är otrolig.
Det finns ingen multiplayer funktion i spelet men jag kan inte tänka mej Zelda Online ändå.

Jag gav 8 till grafiken därför att den är väldigt bra gjord helt enkelt. Personerna rör sig snyggt, miljön är vacker. Det är inte världsklass men riktigt snyggt.

Spelkänslan får absolut en tia det är så kul och man lever in i rollen som link på ett helt fantastiskt sätt.